Логопедична корекція

Головним завданням діяльності  вчителя-логопеда в Центрі є планування і здійснення навчально-корекційної роботи з дітьми з інвалідністю, які мають недоліки мовленнєвого розвитку.

Напрямки роботи  вчителя-логопеда:

  Діагностичний напрямок – складова частина комплексного вивчення дитини (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин порушень у дитини, бесіда з батьками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення). Висновки логопедичного обстеження обов’язково співвідносяться з психологічними, лікарськими, педагогічними спостереженнями.

Корекційний напрямок – система корекційного впливу на мовну та навчально-пізнавальну діяльність дитини із мовленнєвими вадами. В залежності від структури мовного дефекту та ступеня його прояву будується змістовний напрямок корекційної роботи.

  Аналітичний напрямок передбачає аналіз впливу корекційної роботи на мовленнєвий розвиток вчителя – логопеда та його оцінку, забезпечення взаємодії між фахівцями.

   Основні завдання логопедичної допомоги:

  • усунення різних порушень усного і писемного мовлення;
  • запобігання різним відхиленням мовленнєвого розвитку дітей;
  • пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків;
  • розробка методичних рекомендацій, консультацій для педагогів та батьків, щодо попередження та подолання вад мовлення у дітей;
  • самоосвіта;
  • оснащеність логопедичного кабінету.               

Зміст корекційно-розвивальної роботи вчителя-логопеда:

  1. Виробляє і вправляє рухи артикуляційних органів.
  2. Готує артикуляційний уклад до постановки звуків.
  3. Працює над розвитком правильного мовного дихання дітей.
  4. Відшліфовує артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення.
  5. Ставить звук (різними прийомами та методами).
  6. Закріплює поставлений звук у складах; автоматизує поставлені звуки у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв’язному мовленні.
  7. Проводить диференціацію звуків; відпрацьовує граматичні форми.

         Форма роботи – індивідуальні логопедичні заняття

 Успішність розумового виховання дітей залежить від кола інтересів батьків, їхнього світогляду, від характеру спілкування з дитиною. Батькам дітей із мовними порушеннями слід пояснювати, що участь родини у корекційних заходах вважається одним із факторів ефективної розвивальної роботи.

  Форми взаємодії з батьками – батьківські збори. На них вчитель-логопед знайомить батьків  із досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі. Під час індивідуальних консультацій вчителя-логопеда опікунам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних процесів дитини; домашні логопедичні завдання.

https://www.facebook.com/100011328422984/videos/pcb.1280023079051961/1279989225722013 

https://www.facebook.com/100011328422984/videos/pcb.1280023079051961/1279989119055357