Головним завданням діяльності вчителя-логопеда в Центрі є планування і здійснення навчально-корекційної роботи з дітьми з інвалідністю, які мають недоліки мовленнєвого розвитку.
Напрямки роботи вчителя-логопеда:
Діагностичний напрямок – складова частина комплексного вивчення дитини (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин порушень у дитини, бесіда з батьками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення). Висновки логопедичного обстеження обов’язково співвідносяться з психологічними, лікарськими, педагогічними спостереженнями.
Корекційний напрямок – система корекційного впливу на мовну та навчально-пізнавальну діяльність дитини із мовленнєвими вадами. В залежності від структури мовного дефекту та ступеня його прояву будується змістовний напрямок корекційної роботи.
Аналітичний напрямок – передбачає аналіз впливу корекційної роботи на мовленнєвий розвиток вчителя – логопеда та його оцінку, забезпечення взаємодії між фахівцями.
Основні завдання логопедичної допомоги:
- усунення різних порушень усного і писемного мовлення;
- запобігання різним відхиленням мовленнєвого розвитку дітей;
- пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків;
- розробка методичних рекомендацій, консультацій для педагогів та батьків, щодо попередження та подолання вад мовлення у дітей;
- самоосвіта;
- оснащеність логопедичного кабінету.
Зміст корекційно-розвивальної роботи вчителя-логопеда:
- Виробляє і вправляє рухи артикуляційних органів.
- Готує артикуляційний уклад до постановки звуків.
- Працює над розвитком правильного мовного дихання дітей.
- Відшліфовує артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення.
- Ставить звук (різними прийомами та методами).
- Закріплює поставлений звук у складах; автоматизує поставлені звуки у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв’язному мовленні.
- Проводить диференціацію звуків; відпрацьовує граматичні форми.
Форма роботи – індивідуальні логопедичні заняття
Успішність розумового виховання дітей залежить від кола інтересів батьків, їхнього світогляду, від характеру спілкування з дитиною. Батькам дітей із мовними порушеннями слід пояснювати, що участь родини у корекційних заходах вважається одним із факторів ефективної розвивальної роботи.
Форми взаємодії з батьками – батьківські збори. На них вчитель-логопед знайомить батьків із досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі. Під час індивідуальних консультацій вчителя-логопеда опікунам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних процесів дитини; домашні логопедичні завдання.
https://www.facebook.com/100011328422984/videos/pcb.1280023079051961/1279989225722013
https://www.facebook.com/100011328422984/videos/pcb.1280023079051961/1279989119055357