Сучасні інформаційні технології

   Центр має кабінет інформатики, який оснащений 3 новими, персональними комп’ютерами. Ці комп’ютери укомплектовані на сучасному рівні, мають процесор Celeron та  облаштовані спеціальними ергономічними клавіатурами (зі збільшеними клавішами та зручним їх розташуванням). За допомогою відповідної сучасної техніки діти з інвалідністю краще засвоюють навички роботи з ПК, розвивають дрібну моторику, пам’ять, увагу, логічне мислення. Діти з ДЦП отримали більше можливостей опанувати сучасні комп’ютерні технології. Кабінет використовується для проведення індивідуальних занять з курсу «Інформатика».

Метою вивчення даного курсу є ознайомлення дітей з інвалідністю з можливостями комп’ютера:

  1. Забезпечення опанування основних навичок роботи з компютером. 
  2. Розвитку логічного мислення, комп’ютерної підтримки знань та навичок, набутих на інших заняттях.

       У реабілітаційному процесі використовуються насамперед розвивальні навчальні комп’ютерні ігри, як один із методів корекції інтелектуальних, рухових і мовних дефектів, профорієнтації.

Основною метою застосування комп’ютерних ігор є :

  • стимуляція інтелектуальної діяльності дитини;
  • формування і вдосконалення її психічних функцій;
  •  для розвитку швидкості реакції дитини;
  • проведення логопедичних і дефектологічних занять сучасного рівня.

 Заняття з інформатики проводяться за кількома напрямками: 

  1. Сенсорний розвиток дітей молодшого віку (уявлення про форму, розмір, колір).
  2.  Підготовка дітей до школи.
  3. Формування математичних уявлень дитини, знань про навколишній світ.
  4. Заняття з основ інформатики.
  5. Вивчення будови комп’ютера, основ роботи в операційній системі Windows 7. 
  6. Заняття для підтримки шкільного курсу.
  7. Академічні знання з математики, мови, природи.
  8.  Заняття з допрофесійної підготовки підлітків.
  9. Освоєння методики 10-пальцевого методу друку на клавіатурі.         

Мета та завдання корекційно-розвивальних занять з інформатики. 

Мета: забезпечення сприймання  дітьми нового виду діяльності як звичного засобом комп’ютерно-ігрового комплексу; формування  у молодших школярів первинних уявлень  про комп’ютер, як освітній ресурс;  розвиток інтелектуальних здібностей  та  пізнавальних процесів; виховання  мотиваційної спрямованості до пізнання.

           Завдання:

1.Розвиток комп’ютерних умінь:

  1. Знайомство  дітей з комп’ютером, як із сучасним інструментом для обробки інформації (призначення та обладнання комп’ютера).
  2. Знайомство  дітей з правилами  безпечної роботи на комп’ютері.
  3. Формування початкових навичок роботи на комп’ютері.
  4. Розвиток  умінь розуміння інтерфейсу ігрових програм.
  5. Розвиток  дрібної  моторики та просторового мислення.

2.Інтелектуально – пізнавальний  розвиток:

  1. Формування умінь  усвідомлювати мету.
  2. Формування умінь обирати систему дій для досягнення мети.
  3. Формування  у дітей здібностей до розуміння та вирішення інтелектуальних задач.
  4. Розвиток вищих психічних процесів: сприймання, увага, уява, пам’ять, мислення.
  5. Розвиток асоціативного, образного, просторового, словесно-логічного мислення.
  6. Розвиток сенсомоторних здібностей.
  7. Поповнення математичних знань та умінь.
  8. Поповнення  словникового запасу та розвиток мовлення.
  9. Розширення уявлень про навколишній світ.

Розвиток творчості:

  1. Розвиток графічних навичок.
  2. Розвиток  художніх здібностей.
  3. Розвиток творчих здібностей.

Принципи  корекційно-розвивальної роботи та навчання:                

1.Доступність:

  • тема заняття подається в простій доступній для дітей цього віку формі, з використанням дидактичного матеріалу.

 2.Наочність:

  • спеціальне оснащення кабінету: посібники, яскраві коврики для мишки;
  • різноманітний дидактичний матеріал для занять;
  • комп’ютерні програми для занять (з використанням яскравих ілюстрацій, анімацій, звукових ефектів).

 

 

 

 

 

Програмне забезпечення для корекційно-розвивальних та навчальних занять з інформатики

Курс «Сходинки до інформатики» є пропедевтичним і призначений для дітей молодшого шкільного віку. Вивчаючи його, діти оволодівають основними навичками роботи з комп’ютером, отримують уяву про його можливості, навчаються використовувати комп’ютер для складання текстів та малювання, знайомляться з поняттям алгоритму, працюючи з навчальними комп’ютерними програмами, закріплюють знання та навички, набуті при вивченні інших предметів, розвивають логічне мислення, пам’ять, увагу, просторову уяву та творчі здібності. Курс «Інформатика» є логічним продовженням курсу «Сходинки до інформатики». Вивчаючи цей курс, діти продовжують оволодівати основними навичками роботи з комп’ютером, ознайомлюватися з його можливостями, навчаються створювати складні текстові документи, растрові та векторні малюнки, використовувати різні прикладні програми, зокрема, для роботи з архівами, закріплюють знання основних алгоритмічних структур, навчаються складати алгоритми для виконавців з різними системами команд, розвивають логічне мислення та творчі здібності.
Його можна використовувати, щоб проводити заняття з інформатики в ігровій формі. Вихованці вчаться працювати з мишею, клавіатурою, вивчають роботу Windows Tux Paint – це вільна, відзначена нагородами програма для малювання дітьми від 3 до 12 років. Вона використовується в школах, реабілітаційних центрах по всьому світу для підвищення комп`ютерної грамотності через малювання. Її відрізняє легкий в засвоєнні інтерфейс і забавні звукові ефекти. Намальований персонаж (пінгвін Тукс) допоможе дітям в оволодінні програмою. Палітра та набір інструментів для малювання допоможуть розвинути творчі здібності вашої дитини.