Центр має кабінет інформатики, який оснащений 3 новими, персональними комп’ютерами. Ці комп’ютери укомплектовані на сучасному рівні, мають процесор Celeron та облаштовані спеціальними ергономічними клавіатурами (зі збільшеними клавішами та зручним їх розташуванням). За допомогою відповідної сучасної техніки діти з інвалідністю краще засвоюють навички роботи з ПК, розвивають дрібну моторику, пам’ять, увагу, логічне мислення. Діти з ДЦП отримали більше можливостей опанувати сучасні комп’ютерні технології. Кабінет використовується для проведення індивідуальних занять з курсу «Інформатика».
Метою вивчення даного курсу є ознайомлення дітей з інвалідністю з можливостями комп’ютера:
- Забезпечення опанування основних навичок роботи з комп’ютером.
- Розвитку логічного мислення, комп’ютерної підтримки знань та навичок, набутих на інших заняттях.
У реабілітаційному процесі використовуються насамперед розвивальні навчальні комп’ютерні ігри, як один із методів корекції інтелектуальних, рухових і мовних дефектів, профорієнтації.
Основною метою застосування комп’ютерних ігор є :
- стимуляція інтелектуальної діяльності дитини;
- формування і вдосконалення її психічних функцій;
- для розвитку швидкості реакції дитини;
- проведення логопедичних і дефектологічних занять сучасного рівня.
Заняття з інформатики проводяться за кількома напрямками:
- Сенсорний розвиток дітей молодшого віку (уявлення про форму, розмір, колір).
- Підготовка дітей до школи.
- Формування математичних уявлень дитини, знань про навколишній світ.
- Заняття з основ інформатики.
- Вивчення будови комп’ютера, основ роботи в операційній системі Windows 7.
- Заняття для підтримки шкільного курсу.
- Академічні знання з математики, мови, природи.
- Заняття з допрофесійної підготовки підлітків.
- Освоєння методики 10-пальцевого методу друку на клавіатурі.
Мета та завдання корекційно-розвивальних занять з інформатики.
Мета: забезпечення сприймання дітьми нового виду діяльності як звичного засобом комп’ютерно-ігрового комплексу; формування у молодших школярів первинних уявлень про комп’ютер, як освітній ресурс; розвиток інтелектуальних здібностей та пізнавальних процесів; виховання мотиваційної спрямованості до пізнання.
Завдання:
1.Розвиток комп’ютерних умінь:
- Знайомство дітей з комп’ютером, як із сучасним інструментом для обробки інформації (призначення та обладнання комп’ютера).
- Знайомство дітей з правилами безпечної роботи на комп’ютері.
- Формування початкових навичок роботи на комп’ютері.
- Розвиток умінь розуміння інтерфейсу ігрових програм.
- Розвиток дрібної моторики та просторового мислення.
2.Інтелектуально – пізнавальний розвиток:
- Формування умінь усвідомлювати мету.
- Формування умінь обирати систему дій для досягнення мети.
- Формування у дітей здібностей до розуміння та вирішення інтелектуальних задач.
- Розвиток вищих психічних процесів: сприймання, увага, уява, пам’ять, мислення.
- Розвиток асоціативного, образного, просторового, словесно-логічного мислення.
- Розвиток сенсомоторних здібностей.
- Поповнення математичних знань та умінь.
- Поповнення словникового запасу та розвиток мовлення.
- Розширення уявлень про навколишній світ.
Розвиток творчості:
- Розвиток графічних навичок.
- Розвиток художніх здібностей.
- Розвиток творчих здібностей.
Принципи корекційно-розвивальної роботи та навчання:
1.Доступність:
- тема заняття подається в простій доступній для дітей цього віку формі, з використанням дидактичного матеріалу.
2.Наочність:
- спеціальне оснащення кабінету: посібники, яскраві коврики для мишки;
- різноманітний дидактичний матеріал для занять;
- комп’ютерні програми для занять (з використанням яскравих ілюстрацій, анімацій, звукових ефектів).
Програмне забезпечення для корекційно-розвивальних та навчальних занять з інформатики
Курс «Сходинки до інформатики» є пропедевтичним і призначений для дітей молодшого шкільного віку. Вивчаючи його, діти оволодівають основними навичками роботи з комп’ютером, отримують уяву про його можливості, навчаються використовувати комп’ютер для складання текстів та малювання, знайомляться з поняттям алгоритму, працюючи з навчальними комп’ютерними програмами, закріплюють знання та навички, набуті при вивченні інших предметів, розвивають логічне мислення, пам’ять, увагу, просторову уяву та творчі здібності. Курс «Інформатика» є логічним продовженням курсу «Сходинки до інформатики». Вивчаючи цей курс, діти продовжують оволодівати основними навичками роботи з комп’ютером, ознайомлюватися з його можливостями, навчаються створювати складні текстові документи, растрові та векторні малюнки, використовувати різні прикладні програми, зокрема, для роботи з архівами, закріплюють знання основних алгоритмічних структур, навчаються складати алгоритми для виконавців з різними системами команд, розвивають логічне мислення та творчі здібності.
Його можна використовувати, щоб проводити заняття з інформатики в ігровій формі. Вихованці вчаться працювати з мишею, клавіатурою, вивчають роботу Windows Tux Paint – це вільна, відзначена нагородами програма для малювання дітьми від 3 до 12 років. Вона використовується в школах, реабілітаційних центрах по всьому світу для підвищення комп`ютерної грамотності через малювання. Її відрізняє легкий в засвоєнні інтерфейс і забавні звукові ефекти. Намальований персонаж (пінгвін Тукс) допоможе дітям в оволодінні програмою. Палітра та набір інструментів для малювання допоможуть розвинути творчі здібності вашої дитини.