Центр має кабінет інформатики, який оснащений 3 новими, персональними комп’ютерами. Ці комп’ютери укомплектовані на сучасному рівні, мають процесор Celeron та облаштовано спеціальними ергономічними клавіатурами (зі збільшеними клавішами та зручним їх розташуванням). За допомогою відповідної сучасної техніки діти з інвалідністю краще засвоюють навички роботи з ПК, розвивають дрібну моторику, пам’ять, увагу, логічне мислення. Діти з ДЦП отримали більше можливостей опанувати сучасні комп’ютерні технології та, маючи зручну клавіатуру, працювати самостійно та на більш високому рівні. Кабінет використовується для проведення індивідуальних занять з курсу «Інформатика».
Метою вивчення даного курсу є ознайомлення дітей з інвалідністю із можливостями комп’ютера:
- забезпечення опанування основних навичок роботи з ним,
- розвитку логічного мислення, комп’ютерної підтримки знань та навичок,
- набутих на інших заняттях.
У реабілітаційному процесі використовуються насамперед, розвиваючі і навчальні комп’ютерні ігри, як один із методів корекції інтелектуальних, рухових і мовних дефектів, профорієнтації.
Основною метою застосування комп’ютерних ігор :
- стимуляція інтелектуальної діяльності дитини,
- формування і вдосконалення її психічних функцій,
- для розвитку і швидкості реакції дитини,
- проведення логопедичних і дефектологічних занять сучасного рівня.
Заняття з інформатики проводяться за кількома напрямками:
- сенсорний розвиток дітей молодшого віку (уявлення про форму, розмір, колір);
- підготовка дітей до школи,
- формування математичних уявлень дитини,
- знань про навколишній світ;
- заняття з основ інформатики,
- вивчення будови комп’ютера,
- основ роботи у операційній системі Windows 7;
- заняття для підтримки шкільного курсу,
- академічних знань з математики, мови, природи;
- заняття з допрофесійної підготовки підлітків,
освоєння методики 10-пальцевого методу друку на клавіатурі.
Мета та завдання корекційно-розвиваючих занять з інформатики.
Мета: забезпечення сприймання дітьми нового виду діяльності, як звичного, засобом комп’ютерно – ігрового комплексу; формування у молодших школярів первинних уявлень про комп’ютер, як освітній ресурс; розвиток інтелектуальних здібностей та пізнавальних процесів; виховання мотиваційної спрямованості до пізнання.
Завдання:
1.Розвиток комп’ютерних умінь:
- Знайомство дітей з комп’ютером, як із сучасним інструментом для обробки інформації (призначення та обладнання комп’ютера);
- Знайомство дітей з правилами безпечної роботи на комп’ютері;
- Формування початкових навичок роботи на комп’ютері;
- Розвиток умінь розуміти інтерфейс ігрових програм;
- Розвиток дрібної моторики та просторового мислення.
2.Інтелектуально – пізнавальний розвиток:
- Формування умінь усвідомлювати мету;
- Формування умінь обирати систему дій для досягнення мети;
- Формування у дітей здібностей до розуміння та вирішення інтелектуальних задач;
- Розвиток вищих психічних процесів:сприймання, увага, уява, пам’ять, мислення;
- Розвиток асоціативного, образного, просторового, словесно – логічного мислення;
- Розвиток сенсомоторних здібностей;
- Поповнення математичних знань та умінь;
- Поповнення словникового запасу та розвиток мовлення;
- Розширення уявлень про оточуючий світ.
Розвиток творчості:
- -Розвиток графічних навичок;
- -Розвиток художніх здібностей;
- -Розвиток творчих здібностей.
Принципи корекційно-розвиваючої роботи та навчання:
1.Доступність.
Тема заняття подається в простій доступній для дітей цього віку формі, з використанням дидактичного матеріалу.
2.Наочність.
- Спеціальне оснащення кабінету: посібники, яскраві коврики для мишки;
- Різноманітний дидактичний матеріал для занять;
- Комп’ютерні програми для занять ( з використанням яскравих ілюстрацій, анімацій, звукових ефектів).
Програмне забезпечення для корекційно-розвиваючих та навчальних занять з інформатики
Курс «Сходинки до інформатики» є пропедевтичним і призначений для дітей молодшого шкільного віку. Вивчаючи його, діти оволодівають основними навичками роботи з комп’ютером, отримують уяву про його можливості, навчаються використовувати комп’ютер для складання текстів та малювання, знайомляться з поняттям алгоритму, працюючи з навчальними комп’ютерними програмами закріплюють знання та навички, набуті при вивченні інших предметів, розвивають логічне мислення, пам’ять, увагу, просторову уяву та творчі здібності. Курс «Інформатика» є логічним продовженням курсу «Сходинки до інформатики». Вивчаючи цей курс діти продовжують оволодівати основними навичками роботи з комп’ютером, ознайомлюватися з його можливостями, навчаються створювати складні текстові документи, растрові та векторні малюнки, використовувати різні прикладні програми, зокрема для роботи з архівами, закріплюють знання основних алгоритмічних структур, навчаються складати алгоритми для виконавців з різними системами команд, розвивають логічне мислення та творчі здібності.
Її можна використовувати щоб проводити заняття з інформатики в ігровій формі. Вихованці вчаться працювати з мишею, клавіатурою, вивчають роботу Windows. Tux Paint – це вільна, відзначена нагородами програма для малювання дітьми від 3 до 12 років. Вона використовується в школах, реабілітаційних центрах по всьому світу для підвищення комп`ютерної грамотності через малювання. Її відрізняє легкий в засвоєнні інтерфейс і забавні звукові ефекти. Намальований персонаж (пінгвін Тукс) допоможе дітям в засвоєнні програми. Палітра та набір інструментів для малювання допоможуть розвинути творчі здібності вашої дитини.