Одним із структурних підрозділів Ценру є стаціонарне відділення змішаного типу цілодобового перебування, де діти отримують реабілітаційні послуги з використанням природних факторів – іпотерапії (верхова їзда), аеротерапії, озонотерапії, геліотерапії, ландшафтотерапії, фітотерапії, водолікування, саунотерапії, а також вчаться спілкуватися з однолітками і дорослими, допомагати іншим дотримуватись розпорядку дня, разом гратися, позитивно сприймати себе і оточуючих, вчаться бути самостійними. Спеціалістами відділення проводилась виховна, розвиваюча робота, яка направлена на стимуляцію моторної, сенсорної, пізнавальної діяльності за напрямками: соціально-побутове орієнтування, формування та розвиток культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування, соціально-середовищна адаптація, соціально-культурна реабілітація дітей та осіб з інвалідністю.
Сьогодні у відділенні приділяється велика увага допрофесійній та трудовій реабілітації дітей та осіб з інвалідністю. Система допрофесійної підготовки дітей та осіб з інвалідністю для успішної соціалізації – безперервний, кропіткий процес, який здійснюється протягом всього періоду реабілітації, і її завдання – встановити найпридатніші для дітей та осіб з інвалідністю види робіт, надати їм можливість обрати роботу відповідно до їх навичок, здібностей, вмінь.
Складові допрофорієнтаційної роботи:
До кожної Особи індивідуальний підхід, виходячи із психофізичних особливостей та специфіки захворювання. Визначення професійного напрямку, враховуючи інтереси та нахили дитини.Проведення діагностики рівня розвитку дитини у цьому напрямку. Акцентування уваги на зоні “хочу” і “можу”.Створення моделі робочого місця. Правильно організований курс реабілітації. Формування адекватних уявлень про професійні можливості дитини у батьків. Профекскурсія.
Під час роботи за даним напрямком проводилться діагностичне обстеження, щодо визначення професійної направленості, бесіди про професії, зустрічі з людьми цікавих професій, профекскурсії, тестування щодо виявлення наявного потенціалу дитини з інвалідністю для подальшого вибору майбутньої професії та робота по формуванню, розвитку та удосконаленню навичок роботи за такими напрямками:
«Кулінарія» – ознайомлення Осіб з основними продуктами харчування, закріплення навичок по користуванню чайними та столовими приборами, вибору продуктів харчування та обладнання для приготування запланованих страв.
«Кераміка» – робота по удосконаленню навичок роботи з пластичними та екліптичними матеріалами (глина, пластилін, тісто).
Глинотерапія надає великі можливості для вирішення конкретних корекційних завдань, до числа яких входять: сенсорна стимуляція, розвиток дрібної та грубої моторики, формування зорово-просторових уявлень, набуття навичок виконання послідовних дій та направлена на: засвоєння дитиною нового для неї ремесла; вміння взаємодіяти з іншими людьми; здатність самостійно виконувати певні види роботи; покращення емоційного стану; оволодіння навичками професійної майстерності. Виготовлення різних виробів сприяє розвитку інтелекту, мотивації участі у соціокультурному просторі, оволодінню навичками професійної майстерності.
«Сільськогосподарська праця» – формування трудових навичок по користуванню сільськогосподарським інвентарем, догляду за тваринами, рослинами.
«Зоопарк» :З давніх часів усім відомо, тварини для хворих виступають як терапевти, або як допомога в терапії. Маючи необмежений контакт з тваринами, діти стаціонарного відділення змішаного типу цілодобового перебування Сумського обласного центру комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю формують у собі самоконтроль, пом’якшують почуття самотності, виправляють самооцінку, розвивають комунікативні можливості, полегшують сприйняття фізичних обмежень. Зв’язок між дитиною і твариною є складовою частиною процесу комплексної реабілітації.
У міні-зоопарку відділення проживають дві собаки, півень та курочка, кролики, кізочка з козеням. Карликові козлик та баранчик. Нещодавно міні-зоопарк поповнився двома маленькими поні, від яких діти в захваті. Спілкуючись з тваринами та пригощаючи їх смаколиками, діти відчувають власну гідність та почуття відповідальності.
«Іпотерапія» :Серед методів реабілітації у відділенні змішаного типу найважливіша роль відводиться іпотерапії – лікувальній верховій їзді.
Дана методика використовується в Центрі з 1994 року і щороку реабілітацію проходять понад 200 дітей та осіб з інвалідністю.