Одним із структурних підрозділів Ценру є стаціонарне відділення змішаного типу цілодобового перебування, де діти отримують реабілітаційні послуги з використанням природних факторів – іпотерапії (верхова їзда), аеротерапії, озонотерапії, геліотерапії, ландшафтотерапії, фітотерапії, водолікування, саунотерапії, а також вчаться спілкуватися з однолітками й дорослими, допомагати іншим дотримуватись розпорядку дня, разом гратися, позитивно сприймати себе і людей, що оточують, вчаться бути самостійними. Спеціалістами відділення проводилась виховна, розвивальна робота, яка направлена на стимуляцію моторної, сенсорної, пізнавальної діяльності за напрямками: соціально-побутове орієнтування, формування та розвиток культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування, соціально-середовищна адаптація, соціально-культурна реабілітація дітей та осіб з інвалідністю.
Сьогодні у відділенні приділяється велика увага допрофесійній та трудовій реабілітації. Система допрофесійної підготовки дітей та осіб з інвалідністю для їх успішної соціалізації – безперервний, кропіткий процес, який здійснюється протягом всього періоду відновлення. Її завдання – встановити найпридатніші для таких людей види зайнятості, надати їм можливість обрати роботу відповідно до їх навичок, здібностей, вмінь.
Складові допрофорієнтаційної роботи:
- до кожної особи – індивідуальний підхід, виходячи із психофізичних особливостей та специфіки захворювання;
- визначення професійного напрямку, враховуючи інтереси та нахили дитини;
- проведення діагностики рівня розвитку дитини у цьому напрямку;
- акцентування уваги на зоні “хочу” і “можу”;
- створення моделі робочого місця;
- правильно організований курс реабілітації;
- формування адекватних уявлень про професійні можливості дитини у батьків;
- профекскурсія.
Під час роботи за даним напрямком проводиться діагностичне обстеження щодо визначення професійної направленості, бесіди та зустрічі з людьми цікавих спеціальностей, профекскурсії, тестування щодо виявлення наявного потенціалу дитини з інвалідністю для подальшого вибору майбутнього фаху та робота з формування, розвитку та удосконалення навичок за такими напрямками:
«Кулінарія» – ознайомлення осіб з основними продуктами харчування, закріплення навичок користування чайними та столовими приборами, вибору продуктів харчування та обладнання для приготування запланованих страв.
«Кераміка» – робота з удосконалення навичок праці з пластичними та екліптичними матеріалами (глина, пластилін, тісто).
Глинотерапія надає великі можливості для вирішення конкретних корекційних завдань, до числа яких входять: сенсорна стимуляція, розвиток дрібної та грубої моторики, формування зорово-просторових уявлень, набуття навичок виконання послідовних дій. Вона направлена на засвоєння дитиною нового для неї ремесла, вміння взаємодіяти з іншими людьми, розвиток здатності самостійно виконувати певні види роботи, покращення емоційного стану, оволодіння навичками професійної майстерності. Виготовлення різних виробів сприяє розвитку інтелекту, мотивації участі у соціокультурному просторі, оволодінню навичками професійної майстерності.
«Сільськогосподарська праця» – формування трудових навичок використання сільськогосподарського інвентарю, догляду за тваринами, рослинами.
«Зоопарк». З давніх часів усім відомо, що тварини для хворих виступають як терапевти або як допомога в лікуванні. Маючи необмежений контакт з ними, діти стаціонарного відділення змішаного типу цілодобового перебування Сумського обласного центру комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю формують у собі самоконтроль, пом’якшують почуття самотності, виправляють самооцінку, розвивають комунікативні можливості, полегшують сприйняття фізичних обмежень. Зв’язок між дитиною й твариною є складовою частиною процесу комплексної реабілітації.
У мінізоопарку відділення проживають дві собаки, півень та курочка, кролики, кізочка з козеням, карликові козлик та баранчик. Нещодавно міні-зоопарк поповнився двома маленькими поні, від яких діти в захваті. Спілкуючись з тваринами та пригощаючи їх смаколиками, діти відчувають власну гідність та почуття відповідальності.
«Іпотерапія». Серед методів реабілітації у відділенні змішаного типу найважливіша роль відводиться іпотерапії – лікувальній верховій їзді.
Дана методика використовується в Центрі з 1994 року і щороку реабілітацію проходять понад 200 дітей та осіб з інвалідністю.