Соціально-педагогічна реабілітація – це процес, який триває протягом усього життя людини. Однією з головних її цілей є пристосування, адаптація дітей з інвалідністю до соціальної реальності, що служить істотною умовою нормального функціонування суспільства.
Соціально-педагогічна реабілітація дітей з інвалідністю спрямована на реалізацію наступних завдань:
- створення системи розвивального середовища дитини з урахуванням її особистісних та фізіологічних особливостей, оптимізація процесу діагностики психофізичного стану дітей шляхом поглибленого тестування;
- логопедична й психологічна корекція;
- забезпечення спеціальних умов для корекційної спрямованості навчання, подолання порушень психологічного, фізичного та сенсорного розвитку, підвищення рівня життєвої компетентності дітей з інвалідністю;
- інтеграція дітей та осіб з інвалідністю в загальноосвітні та навчальні заклади, формування готовності до соціальної та особистісної самореалізації;
- пропаганда сімейноорієнтованого виховання дітей з інвалідністю;
- розвиток волонтерського руху щодо підтримки дітей та осіб з інвалідністю;
- створення умов, в яких кожен вихованець повірив би у себе, свої можливості, відчув радість від досягнутого.
Заходи соціально-педагогічної реабілітації:
- соціальні характеристики;
- діагностика родини дитини чи особи з інвалідністю;
- навчання дитини з інвалідністю основним соціальним навичкам;
- соціальна адаптація;
- соціально-культурний та соціально-психологічний патронат;
- педагогічна діагностика;
- корекційно-розвивальна робота;
- розумовий, естетичний розвиток;
- естетичне виховання;
- логопедична корекція;
- інтегроване навчання.
Соціально-педагогічна реабілітація здійснюється за такими напрямками:
реабілітаційно-відновлювальна робота:
- інтерактивна підлога;
- інтерактивний LCD-екран;
- снюзлентерапія;
- Монтессорі-терапія;
- нумікон;
арт-терапія:
- казкотерапія;
- музикотерапія;
- образотворче мистецтво;
- паперопластика;
- пісочна анімація;
- глинотерапія;
- художнє рельєфне ліплення.
