Соціальна реабілітація – це процес, який триває протягом усього життя людини. Однією з головних її цілей є пристосування, адаптація дітей з інвалідністю до соціальної реальності, що служить істотною умовою нормального функціонування суспільства
Соціально-педагогічна та психологічна реабілітація дітей з інвалідністю спрямована на реалізацію наступних завдань: створення системи розвивального середовища дитини з урахуванням її особистісних та фізіологічних особливостей, оптимізація процесу діагностики психофізичного стану дітей шляхом поглибленого тестування; логопедична й психологічна корекція; забезпечення спеціальних умов для корекційної спрямованості навчання, подолання порушень психологічного, фізичного та сенсорного розвитку, підвищення рівня життєвої компетентності дітей з інвалідністю; їх інтеграція в загальноосвітні та навчальні заклади, формування готовності до соціальної та особистісної самореалізації; пропаганда сімейноорієнтованого виховання дітей з вадами розвитку; розвиток волонтерського руху щодо дітей та молоді з інвалідністю; створення умов, в яких кожен вихованець повірив би у себе, свої можливості, відчув радість від досягнутого.
Соціально-педагогічна реабілітація – система заходів, спрямованих на створення і забезпечення умов для повернення дитини до активної участі у житті, відновлення її соціального статусу та здатності до самостійної суспільної і родинно-побутової діяльності шляхом соціально-середовищної орієнтації та соціально-побутової адаптації, соціального обслуговування, задоволення потреби у забезпеченні технічними та іншими засобами реабілітації, навчально-виховного характеру, які направлені на формування особистісних якостей дитини з інвалідністю, сприяння інтеграції дитини до навчальних закладів.
Заходи із соціально-педагогічної реабілітації:
1) соціальні характеристики;
2) діагностика родини дитини та особи з інвалідністю і її батьків;
3) педагогічна діагностика;
4) навчання дитини з інвалідністю основним соціальним навичкам;
5) соціальна адаптація;
6) соціально-культурний та соціально-психологічний патронат;
7) педагогічна діагностика;
8) корекційно-розвиткова робота;
9) розумовий, естетичний розвиток;
10) естетичне виховання;
11) логопедична корекція;
12) інтегроване навчання.
Фахівці відділення здійснюють педагогічну діагностику, корекційно-педагогічну роботу, логопедичну корекцію, розвиток естетичного смаку, формування життєво-необхідних навичок (спілкування, розвитку пізнавальної сфери та кругозору, формування активної життєвої позиції).
Напрямок допрофесійної орієнтації та трудової реабілітації.
Одним зі структурних підрозділів Центру є відділення змішаного типу, де діти отримують реабілітаційні послуги з використанням природних факторів – іпотерапії (верхова їзда), аеротерапії, озонотерапії, геліотерапії, ландшафтотерапії, фітотерапії, водолікування, саунотерапії, а також вчаться спілкуватися з однолітками і дорослими. Велика увага приділяється допрофесійній та трудовій реабілітації дітей та осіб з інвалідністю.
У відділенні цю роботу організовано роботу за напрямками: «кераміка»,«кулінарія», «сільськогосподарська праця», «ландшафтотерапія».