Порушення сенсорики, тобто реакції на подразнення органів чуття, може бути повернене. Відновлюється ця важлива сфера людської активності особливими методами.
Провідне місце серед них посідає снюзлентерапія (заняття в “темній” сенсорній кімнаті) та сенсорна інтеграція.
Цілі снюзлентерапії:
- формування зв’язків між відчуттями та діями;
- зниження тривожності й напруження;
- формування довіри до дорослого;
- розвиток саморегуляції та концентрації;
- підтримка позитивного емоційного стану.
Кімната сенсорної інтеграції – спеціально обладнана кімната, де створене інтерактивне середовище розвитку, в якому дитина з інвалідністю за допомогою різного стимульного матеріалу розвиває свої органи чуття, моторику, координацію та мовлення.
На заняттях із сенсорної інтеграції діти з інвалідністю:
- вчаться краще відчувати своє тіло;
- розвивають увагу, дрібну та велику моторику;
- зменшують тривожність і гіперактивність;
- працюють з відчуттями: дотик, рух, звук;
- покращують сенсорне сприйняття та координацію рухів.
Очікувані результати:
- покращення адаптації та зниження гіперзбудливості;
- розвиток сенсорної обробки (діти краще розпізнають дотики, звуки, кольори);
- поява навичок самозаспокоєння;
- підвищення емоційної стабільності;
- стимулювання комунікації (навіть у невербальних дітей).
https://www.facebook.com/100011328422984/videos/1504225233298410
https://www.facebook.com/100011328422984/videos/1504226583298275
https://www.facebook.com/100011328422984/videos/1504226463298287
https://www.facebook.com/100011328422984/videos/1504783843242549