СНЮЗЕЛЕНТЕРАПІЯ ТА СЕНСОРНА ІНТЕГРАЦІЯ

Порушення сенсорики,тобто реакції на подразнення органів відчуття,може бути повернене і відновлюється ця важлива сфера людської активності,особливими методами.
Важливе місце серед них посідає снузелентерапія ( заняття в “темній” сенсорній кімнаті).
Використовуваючи мультисенсорне середовище можна скорегувати недоліки -психо-фізичного розвитку і поведінку дітей з особистісними проблемами:
– створити позитивний емоційний фон та допомогти подолати порушення в емоційно вольовій сфері (зменшити тривожний стан,агресію,навчити саморегуляції,знизити м’язову та психоемоційну напругу);
– розширити світогляд і просторові уявлення,розвивати творчі здібності та уяву дітей, корегувати порушення в пізнавальній сфері.
Щоб заняття зі снузелентерапії були ефективні,дитина повинна добре ознайомитися з середовищем ” темної” сенсорної кімнати, відчувати себе комфортно,вільно,без емоційної напруги. У цій незвичайній кімнаті зібрані різноманітні стимули,які є ігровими замінниками реальних предметів та явищ .Дитина дізнається,що звичайний для неї світ,звичні речі стають зовсім іншими, чарівними.

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - изображение_viber_2020-12-07_22-41-06-768x1024.jpgТут можна плавати та пірнати в ” сухому” басейні (кульки), спостерігати за жителями підводного царства ( колона з бульбашками та рибками),за світлячками ( шнур дюралайт). А ще можна сховатися в різнокольровому водоспаді (світловий душ) та милуватися чарівною дзеркальною кулею з безліччю відблисків,що нагадують ” сонячних” зайчиків чи падаючий сніг. Відчути себе справжнім чарівником,граючись ” магічною” кулею (світильник ” Плазма”) та керувати зоряним світлом ( настінне панно ” Зоряне небо”).              Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - Документ-Microsoft-Publisher-2-724x1024.png

  Заняття в ” чарівній” кімнаті розвивають і активують у дітей сенсорні функції, сприяють соціально-психологічному та особистісному розвитку дитини,дають своєрідний поштовх на шляху пізнання нею навколишнього світ.
Системи сприйняття людини до кінця не вивчені.Але те,що сенсорна кімната є незамінним мультисенсорним середовищем для адаптації дітей до умов навколишнього світу – підтверджений факт.

https://www.facebook.com/100011328422984/videos/1504225233298410

https://www.facebook.com/100011328422984/videos/1504226583298275

https://www.facebook.com/100011328422984/videos/1504226463298287

“ Сухий душ”  – таку незвичайну назву має одне з обладнань кімнати сенсорної інтеграції. Це шатро з яскравими, різнокольоровими атласними стрічками, які закріплені на горизонтально підвішеному обручі. Стрічки спускаються донизу немов струмені води,в  яких можна сховатися від зовнішнього світу, стояти під ними, проходити через них,торкаючись обличчям, слухати їх шелест, що особливо підходить та необхідно для аутичних дітей.

Головна мета у використанні цього обладнання – гармонізувати психоемоційний стан дитини, створити затишок, забезпечити антистресову атмосферу в новому незнайомому середовищі. Під час виконання вправ, яскравий “сухий душ” забирає всю увагу малюка, усуває почуття тривоги, страху, емоційних перевантажень. А ще ці різнокольорові “струмені” стимулюють тактильні відчуття: до них приємно торкатись та перебирати в руках. Це багатофункціональне обладнання також можна використовувати для закріплення сенсорних еталонів та математичних уявлень.
” Сухий душ” – ефективне обладнання для пробудження у дитини емоційних позитивних почуттів через ігри та вправи з ним, які допоможуть пробудити зацікавленість навіть у найпасивніших дітей, зробити корекційно- реабілітаційний процес непомітним та бажаним. Ігри з “сухим душем” відновлюють гармонію з навколишнім світом, розвантажують та зміцнюють нервову систему, забезпечують енергетичний позитивний заряд.

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - изображение_viber_2020-12-08_15-24-10.jpg

  Пізнання дитиною навколишнього світу починається з відчуттів, з сприймання. Але на ранніх етапах розвитку, з огляду на різні обставини, можуть виникати порушення нервової системи: гіпер- або гіпочутливість, проблеми з дрібною та загальною моторикою, з координацією рухів, тобто – дисбаланс певних сенсорних стимулів. Ці порушення негативно впливають на такі важливі сфери життя, як : освоєння рухових навичок, емоції ,ігрова діяльність, регуляція поведінки, навчання та соціальна взаємодія.
Одним із сучасних засобів збалансування сенсорних порушень є методика сенсорної інтеграції. Ця терапія допомагає дитині відчувати себе комфортно та насолоджуватися новими сенсорними відчуттями, адаптує її до навколишнього життя та подальшого розвитку.
Заняття з сенсорної інтеграції проводять в спеціально підготовленій безпечній кімнаті, яка обладнана так, дитина могла експерементувати зі своїм тілом з мінімальною страховкою дорослого.

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - изображение_viber_2020-12-08_15-24-15-768x1024.jpg

  Одним із улюблених тренажерів для дітей на заняттях сенсорної інтеграціі є еластична панчоха. Це простий і водночас геніальний виріб, який виконує роль багатофункціонального тренажера для тіла та уяви. Далеко не кожній дитині легко навчитися контролювати положення свого тіла в просторі. З еластичною панчохою це можна зробити значно легше. Її розмір повинен бути менше за зріст дитини. Тіло опирається тиску натягнутої тканини – відбувається сильна дія на пропріоцептивну систему. Завдяки силі, яку дитина докладає, залежитиме і результат.

https://www.facebook.com/100011328422984/videos/1504783843242549

      Порушення сенсорики – реакції на подразнення органів відчуття, може бути повернене і відновлюється ця важлива сфера людської активності, особливими методами.Важливе місце серед них посідає снюзелентерапія (заняття в ” темній” сенсорній кімнаті).

Використовуваючи мультисенсорне середовище можна скорегувати недоліки -психо-фізичного розвитку і поведінку дітей з особливими потребами:
– створити позитивний емоційний фон та допомогти подолати порушення в емоційно-вольовій сфері (зменшити тривожний стан, агресію, навчити саморегуляції, знизити
м’язову та психоемоційну напругу);
– розширити світогляд і просторові уявлення, розвивати творчі здібності та уяву дітей,
корегувати порушення в пізнавальній сфері.
Щоб заняття зі снузелентерапії були ефективні, дитина повинна добре ознайомитися
з середовищем “темної” сенсорної кімнати, відчувати себе комфортно, вільно, без емоційної напруги. У цій незвичайній кімнаті зібрані різноманітні стимули, які є ігровими замінниками реальних предметів та явищ. Дитина дізнається, що звичайний для неї світ, звичні речі стають зовсім іншими, чарівними. Тут можна плавати та пірнати в ” сухому” басейні (кульки), спостерігати за жителями підводного царства (колона з бульбашками та рибками), за світлячками ( шнур дюралайт). А ще можна сховатися в різнокольровому водоспаді ( світловий душ) та милуватися чарівною дзеркальною кулею з безліччю відблисків, що нагадують ” сонячних” зайчиків чи падаючий сніг. Відчути себе справжнім чарівником, граючись” магічною” кулею (світильник ” Плазма”) та керувати зоряним світлом ( настінне панно ” Зоряне небо”).Заняття в ” чарівній” кімнаті розвивають і активують у дітей сенсорні функції, сприяють соціально-психологічному та особистісному розвитку дитини, дають своєрідний поштовх на шляху пізнання нею навколишнього світу.
  Системи сприйняття людини до кінця не вивчені. Але те, що сенсорна кімната є незамінним мультисенсорним середовищем для адаптації дітей до умов навколишнього світу – підтверджений факт.

https://www.facebook.com/100011328422984/videos/pcb.1506154786438788/1506153823105551

https://www.facebook.com/100011328422984/videos/pcb.1506154786438788/1506153719772228

https://www.facebook.com/100011328422984/videos/pcb.1506154786438788/1506153893105544