Стаціонарне відділення тимчасового перебування для дітей з інвалідністю

Стаціонарне відділення тимчасового перебування для дітей та осіб з інвалідністю (далі – Відділення) забезпечує комплексну реабілітацію, включаючи фізичну, психологічну та соціальну підтримку. Воно створює умови для розвитку дітей, допомагаючи їм адаптуватися до суспільства та максимально реалізувати свій потенціал. 

Включає такі послуги:

  • фізична реабілітація: заняття з фізичної терапії, спрямовані на розвиток моторики, координації та сили;
  • психологічна підтримка: індивідуальні та групові заняття з психологами для зняття стресу, розвитку емоційної стабільності та самовираження;
  • корекційні програми: навчання та розвиток навичок, адаптованих до потреб дітей;
  • соціалізація: групові активності, які сприяють інтеграції дітей у суспільство;
  • творчі заняття: арт-терапія, включаючи глинотерапію, малювання, музику, ліплення з пластиліну та ін.

Відділення функціонує у штатному режимі, забезпечуючи догляд протягом дня, супровід та реабілітацію дітей з інвалідністю відповідно до індивідуальних потреб, віку та стану здоров’я. Робота будується з урахуванням принципів дитиноцентризму, доступності, безбар’єрності, а також міждисциплінарної взаємодії фахівців.

Ключовими завданнями Відділення є:

  • створення безпечного та підтримувального середовища для кожної дитини;
  • забезпечення надання комплексних реабілітаційних послуг згідно з індивідуальними програмами;
  • сприяння розвитку комунікативних, побутових і соціальних навичок у дітей з інвалідністю;
  • підтримка родин дітей з інвалідністю через системну інформаційну, консультаційну та емоційну допомогу.

Особлива увага приділяється якості міжособистісної взаємодії персоналу з вихованцями, впровадженню інноваційних методик роботи, створенню умов для максимальної участі дитини з інвалідністю у власному розвитку, а також формуванню ресурсного середовища для збереження здоров’я та добробуту кожного вихованця.

Умови перебування дітей у Відділенні організовано з максимальним урахуванням їхніх особливих потреб: триразове харчування, догляд протягом дня, контроль стану здоров’я та психологічного комфорту дітей. Окрім фізичних умов, значну увагу приділяється психоемоційному клімату у Відділенні – створено атмосферу прийняття, доброзичливості, стабільності та захищеності, що є критично важливим чинником у роботі з дітьми з інвалідністю.

Комплексна реабілітаційна діяльність у Відділенні спрямована на розвиток, підтримку та покращення фізичного, психоемоційного і когнітивного стану дітей з інвалідністю. Усі заходи проводяться у межах індивідуальних програм реабілітації, складених з урахуванням особливостей розвитку, віку, типу порушень та потреб кожної дитини.

Основні напрями роботи включають:

психолого-педагогічну реабілітацію: заняття спрямовані на розвиток когнітивної сфери, формування навичок саморегуляції, зниження тривожності, розвиток мовлення. Особлива увага приділяється формуванню позитивного емоційного стану, підвищенню самооцінки та створенню умов для самовираження дітей.

соціальну реабілітацію: вихованці залучаються до спільної діяльності в групах, розвивають навички самообслуговування, комунікації, взаємодії з однолітками та дорослими. У процесі використовуються елементи соціально-побутового орієнтування, моделювання життєвих ситуацій, рольові ігри, тематичні заняття з елементами казкотерапії, ігротерапії.

Організація змістовного дозвілля та підтримка процесів соціалізації дітей з інвалідністю залишаються одним із ключових напрямів роботи Відділення.

Значна частина дозвіллєвих активностей інтегрована в загальний реабілітаційний процес, що дозволяє досягти цілісного розвитку дитини – поєднання гри, творчості, спілкування та навчання в одному середовищі. Особлива увага приділяється залученню кожної дитини, незалежно від рівня її функціональних можливостей.

Робота з родинами

Успішна реабілітація дитини з інвалідністю не можлива без тісної співпраці з її сім’єю. Саме тому одним із пріоритетних напрямів роботи Відділення є системна, цілеспрямована робота із законними представниками вихованців. Вони залучаються у процес з моменту оформлення дитини у Відділення: з ними проводяться вступні бесіди, заповнюються анкети, обговорюються очікування, фахівці знайомляться з особливостями дитини, її попереднім досвідом та родинним оточенням. Цей етап дозволяє побудувати індивідуальну траєкторію супроводу та реабілітації дитини.

Основні форми взаємодії включають:

  • індивідуальні консультації;
  • психоедукаційну підтримку;
  • залучення до дозвіллєвих заходів.

Уся робота з родинами побудована на принципах партнерства, конфіденційності, індивідуального підходу та безоцінного ставлення. Регулярно надаються письмові або усні звіти про динаміку дитини, проводяться супровідні консультації та обговорення тактики подальшої підтримки після завершення перебування у Відділенні.