Служба соціального патронату дітей з інвалідністю

Служба соціального патронату дітей з інвалідністю (далі – Служба) забезпечує організацію та проведення комплексної реабілітації дітей з інвалідністю з фізичними та розумовими вадами в домашніх умовах.

Завдання Служби

На підставі рішення Реабілітаційної комісії Центру Служба забезпечує:

  • комплексне обстеження дитини з інвалідністю спеціалістами Центру;
  • надання послуг із соціального, педагогічного та психологічного консультування, соціально-побутовий патронат;
  • навчання дітей з інвалідністю основним соціальним та побутовим навичкам;
  • проведення психологічної та педагогічної корекції інвалідизуючих захворювань дитини з інвалідністю;
  • розвиток творчого потенціалу засобами образотворчого мистецтва та музикотерапії;
  • надання послуг з лікувальної фізкультури та лікувального масажу;
  • розвиток  допрофесійної орієнтації дітей з інвалідністю.

Основні напрямки діяльності Служби:  

Соціальна реабілітація:

  • проведення обстеження дитини з інвалідністю, консультування законних представників;
  • навчання дитини з інвалідністю в домашніх умовах основним соціальним навичкам: особиста гігієна, самообслуговування, спілкування та інше;
  • часткова та повна інтеграція дитини з інвалідністю у соціум, адекватні взаємовідносини з членами родини, однолітками та людьми старшого віку;
  • формування розуміння своєї особистісної ролі в суспільстві;
  • розвиток навичок, які забезпечують можливість самостійного життя;
  • виховання культури поведінки, самодисципліни, уміння володіти собою в складних життєвих ситуаціях.

Соціально-побутова реабілітація:

  • формування в дитини уміння концентрувати увагу, контроль рухової діяльності; формування навичок самообслуговування (харчування, одягання, особиста гігієна, прибирання приміщень, спілкування, культура поведінки та інше);
  • розвиток ігрових навичок; виховання навичок використання інформації (знаки дорожнього руху, телефон, годинник, гроші).

Культурно-масова реабілітація:

  • виявлення та розвиток творчих здібностей;
  • залучення до організації та проведення соціальних івентів.

Психолого-педагогічна реабілітація:

  • проведення психологічної діагностики особистості дитини з інвалідністю, визначення та використання форм, методів, засобів, терміну та процедур психологічної корекції, консультування;
  • забезпечення психолого-педагогічної корекції дитині з інвалідністю в домашніх умовах;
  • консультування батьків з питань розвитку та виховання дитини з інвалідністю;
  • практично-навчальна підготовка законних представників дітей інвалідністю до проходження реабілітаційного процесу з дітьми в домашніх умовах у здійсненні корекцій психофізичного розвитку, регулювання особистісних стосунків, враховуючи особливість емоційно-вольової сфери; проведення навчання прийомам та методам саморегуляції, самовиховання, самонавчання, формування позитивної мотивації.

Допрофесійна орієнтація:

  • визначення можливості допрофесійної підготовки;
  • виявлення наявного потенціалу дитини з інвалідністю для підвищення її конкурентоспроможності на ринку праці;
  • розробка та надання рекомендацій та їх реалізація щодо можливості дитини з інвалідністю вільного вибору професії.

Медичне спостереження:

  • проведення медичного огляду дітей з інвалідністю на основі об’єктивного обстеження, оцінки їх загального стану та функціональних можливостей.

Такий підхід дозволяє забезпечити системну, гнучку і мобільно орієнтовану допомогу, що враховує індивідуальні потреби кожної дитини.