Служба соціального патронату дітей з інвалідністю (далі – Служба) забезпечує організацію та проведення комплексної реабілітації дітей з інвалідністю з фізичними та розумовими вадами в домашніх умовах.
Завдання Служби
На підставі рішення Реабілітаційної комісії Центру Служба забезпечує:
- комплексне обстеження дитини з інвалідністю спеціалістами Центру;
- надання послуг із соціального, педагогічного та психологічного консультування, соціально-побутовий патронат;
- навчання дітей з інвалідністю основним соціальним та побутовим навичкам;
- проведення психологічної та педагогічної корекції інвалідизуючих захворювань дитини з інвалідністю;
- розвиток творчого потенціалу засобами образотворчого мистецтва та музикотерапії;
- надання послуг з лікувальної фізкультури та лікувального масажу;
- розвиток допрофесійної орієнтації дітей з інвалідністю.
Основні напрямки діяльності Служби:
Соціальна реабілітація:
- проведення обстеження дитини з інвалідністю, консультування законних представників;
- навчання дитини з інвалідністю в домашніх умовах основним соціальним навичкам: особиста гігієна, самообслуговування, спілкування та інше;
- часткова та повна інтеграція дитини з інвалідністю у соціум, адекватні взаємовідносини з членами родини, однолітками та людьми старшого віку;
- формування розуміння своєї особистісної ролі в суспільстві;
- розвиток навичок, які забезпечують можливість самостійного життя;
- виховання культури поведінки, самодисципліни, уміння володіти собою в складних життєвих ситуаціях.
Соціально-побутова реабілітація:
- формування в дитини уміння концентрувати увагу, контроль рухової діяльності; формування навичок самообслуговування (харчування, одягання, особиста гігієна, прибирання приміщень, спілкування, культура поведінки та інше);
- розвиток ігрових навичок; виховання навичок використання інформації (знаки дорожнього руху, телефон, годинник, гроші).
Культурно-масова реабілітація:
- виявлення та розвиток творчих здібностей;
- залучення до організації та проведення соціальних івентів.
Психолого-педагогічна реабілітація:
- проведення психологічної діагностики особистості дитини з інвалідністю, визначення та використання форм, методів, засобів, терміну та процедур психологічної корекції, консультування;
- забезпечення психолого-педагогічної корекції дитині з інвалідністю в домашніх умовах;
- консультування батьків з питань розвитку та виховання дитини з інвалідністю;
- практично-навчальна підготовка законних представників дітей інвалідністю до проходження реабілітаційного процесу з дітьми в домашніх умовах у здійсненні корекцій психофізичного розвитку, регулювання особистісних стосунків, враховуючи особливість емоційно-вольової сфери; проведення навчання прийомам та методам саморегуляції, самовиховання, самонавчання, формування позитивної мотивації.
Допрофесійна орієнтація:
- визначення можливості допрофесійної підготовки;
- виявлення наявного потенціалу дитини з інвалідністю для підвищення її конкурентоспроможності на ринку праці;
- розробка та надання рекомендацій та їх реалізація щодо можливості дитини з інвалідністю вільного вибору професії.
Медичне спостереження:
- проведення медичного огляду дітей з інвалідністю на основі об’єктивного обстеження, оцінки їх загального стану та функціональних можливостей.
Такий підхід дозволяє забезпечити системну, гнучку і мобільно орієнтовану допомогу, що враховує індивідуальні потреби кожної дитини.