Довільна увага є необхідною умовою пізнання людиною світу. Для людини надзвичайно важливо бути здатною довільно обирати предмети для свого мислення та відриватись від тих, які силою в нього вриваються.

Спочатку довільна увага дитини
дуже нестійка, вона потребує постійної підтримки дорослих. Проте вже у старших дошкільників з’являється вміння і самостійно, із власної ініціативи, ставити собі нескладні завдання і спрямовувати свою увагу на їхнє виконання. У зв’язку з розвитком розумової діяльності, виникненням мисленєвих дій, у дітей
зароджується і внутрішня увага, що виявляється в таких актах як пригадування минулих подій, лічба про себе тощо. Розвиток мимовільної і довільної уваги у дітей наприкінці дошкільного віку є складовою їхньої готовності до початку шкільного навчання.



