Розлади аутистичного спектру

Діти, що оточують нас, всі різні: є серед них обдаровані, менш обдаровані, а є – особливі. Кожен з них має потребу в навчанні, щоб стати повноцінним членом суспільства, а простіше – щасливою людиною.

Аутизм (розлади аутистичного спектру – РАС) – це стан, який виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку і характеризується вродженим та всебічним дефіцитом соціальної взаємодії та спілкування. Його неможливо вилікувати, проте з часом можна скоригувати і адаптувати дитину до соціального життя.

Рання діагностика аутизму має важливе значення, оскільки прогноз цієї аномалії розвитку в значній мірі залежить від часу початку психолого-педагогічної корекції і лікування.

Центральним складником кінетотерапії (терапії рухом) є спрямованість на досягнення правильного функціонування тіла і тілесних реакцій. При цьому розвиток тіла не є остаточною ціллю. За допомогою тіла встановлюється контакт дитини з довкіллям.

Правильно підібрані кінезотерапевтичні вправи розвивають і підтримують пізнавальний розвиток дитини та її мотивацію до виконання все більш складних завдань. Такі заняття формують ставлення дитини до фізичних зусиль і будь-яких завдань, вивільняють позитивні емоції, дають змогу знімати негативну напругу і вносять у життя порядок і гармонію. Успішне долання перешкод є джерелом задоволення, що помагає дитині повірити у свої сили й налаштовує на повторні зусилля.