“Інформатика” як навчальний предмет

Предметом навчальної дисципліни «Інформатика» є наукові факти, основні поняття і положення стосовно сутності інформації та інформаційних процесів, принципи, методи і засоби пошуку, збирання, зберігання, опрацювання, подання, передавання інформації та управління інформаційними процесами.

Методичне забезпечення курсу інформатики включає навчально-розвиваючі програми, методичні посібники, програмні засоби для підтримки навчальної та корекційно-розвиваючої діяльності, а також інших предметів, на яких можна випробувати методологічний вплив інформатики. Відомості про комп’ютер, як об’єкт вивчення є складовою частиною предмета інформатики.

Основною метою предмета «Інформатика» є:

сформувати знання, уміння і навички, необхідні дня раціонального використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій при розв’язуванні задач, пов’язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням, передаванням,

ознайомити дітей із роллю нових інформаційно-комунікаційних технологій у сучасному виробництві, науці, повсякденній практиці, з перспективами розвитку комп’ютерної техніки,

започаткувати основи інформаційної культури учнів.

Розвивальна мета реалізується у процесі оволодіння вихованцями Центру досвідом творчості пошукової діяльності, усвідомлення явищ оточуючої дійсності, їх подібності та відмінності. Передбачається розвиток у дітей:

• логічного мислення та інтуїції, просторової уяви;

• умінь перенесення знань та навичок у нову ситуацію на основі здійснення проблемно-пошукової діяльності;

• інтелектуальних і пізнавальних здібностей (різних видів пам’яті — слухової й зорової, оперативної та довгострокової уваги — довільної та мимовільної, уяви тощо);

• готовності до опанування та використання нової комп’ютерної техніки та нового програмного забезпечення;

• готовності до подальшої самоосвіти в галузі інформаційних технологій.

Практична мета  курсу інформатики — внести вклад у технологічну підготовку дітей, тобто забезпечити їх тими знаннями, вміннями і навичками які є складовими підготовки до професійної діяльності в майбутньому. Це означає, що курс інформатики повинен не лише знайомити з основними поняттями інформатики, а й бути практично орієнтованим — навчати вихованців нашого Центру  роботи на комп’ютері і використання засобів нових інформаційно-комунікаційних технологій.

Завдання курсу інформатики

• ознайомити дітей з такими поняттями як система, інформація, модель, алгоритм, їх роллю у формуванні сучасної інформаційної картини світу,

• розкрити загальні закономірності інформаційних процесів у природі суспільстві, технічних системах,

• сформувати вміння організовувати пошук інформації, яка необхідна для розв’язування поставленої задачі, за допомогою фіксованого набору засобів,

• сформувати навички пошуку опрацювання, зберігання, передавання інформації за допомогою сучасних комп’ютерних технологій для розв’язування навчальних задач і для майбутньої професійної діяльності.

• сформувати потребу використання засобів комп’ютерної техніки, тобто сформувати звичку своєчасно вдаватися до використання комп’ютера під час розв’язування задач з будь-якої предметної галузі, яка базується на свідомому володінні інформаційними технологіями і технічних навичках використання комп’ютера.

Задачі, які розв’язуються в межах курсу інформатики, часто належать до інших предметних галузей знань — математики, фізики, хімії, біології, історії і ін.

Особливості курсу інформатики, що виділяють його серед інших предметів, такі: динамічність змісту курсу інформатики; відсутність загальноприйнятого серед учителів розуміння інформатики як науки і як навчального предмета; тенденція до інтеграції шкільної освіти; тенденція до зниження віку навчання інформатики та ін.