Важливим напрямком роботи вчителя-реабілітолога є розвиток графо-моторних навичок (підготовка руки до письма) Цей процес є дуже тривалим, адже дитина опановує навички письма не відразу, стикаючись з певними труднощами, зокрема, з неузгодженістю в роботі м’язів руки і очей, порушенням дрібної моторики, у тяжких випадках — з дизграфією та аграфією. А діти з ДЦП потребують системи вправ, які компенсують порушення моторики, та індивідуального підходу для формування графічних навичок.Отже, важливою для розвитку графо-моторних навичок є пропедевтична робота, яка передбачає розвиток у дітей:•дрібної моторики пальців рук (нанизування, перебирання круп, робота з пінцетом);•орієнтації в просторі, зокрема, на аркуші паперу, а також у загальних напрямках руху (зліва направо, зверху вниз, уперед — назад);•відчуття ритму, уміння узгоджувати темп і ритм рухів, слово і жест (пальчикові ігри, пісеньки з показом рухів)•образотворчих і графічних умінь (штрихування, обведення по пунктиру, малювання за зразком).
Проведення цілеспрямованої підготовчої роботи на ранніх етапах розвитку дає змогу попередити складнощі під час навчання дітей письму.


