Візуальний розклад (ВР) – найбільш ефективний спосіб упорядкувати навчальну та побутову діяльність дітей з РАС, із синдромом Дауна, дітей із ЗПР та ЗМР і іншими порушеннями в розвитку.
Тому ВР широко використовується педагогами Центру. Візуальний розклад дозволяє наочно вибудувати розпорядок дня або послідовність завдань, які необхідно виконати на занятті того чи іншого спеціаліста.
Суть такого розкладу полягає в тому, що кожен вид діяльності позначається наочною картинкою або фотографією з підписом або без нього.
Правильне застосування ВР під час корекційно – розвивального заняття для дітей з РАС та іншими порушенням розвитку дозволяє вирішити відразу кілька найважливіших завдань:
1. Підвищити самостійність вихованця, навчити його обходитися без підказок та інструкцій.
2. Зменшити прояви небажаної поведінки та розвинути навички співпраці.
3. Опрацьовувати навички соціальної взаємодії.
4. Організовувати дозвілля дитини і заохотити її до більш функціональної та ефективної діяльності.
«Я думаю картинками. Слова для мене як друга мова. Я перекладаю як вимовлені, так і написані слова в повнокольорові фільми в комплекті зі звуком, які програються в моїй голові на зразок плівки відеокасети. Коли хтось говорить зі мною, його слова миттєво перетворюються в картинки.»
Т. Грандін, жінка з аутизмом