Добру людина у людини вчиться.
Ч. Айтматов.
Двадцять перший день третього місяця був обраний, щоб показати, що синдром Дауна пов’язаний із трьома копіями 21-ї хромосоми (трисомія по 21-й хромосомі).
У перше цей День почали щорічно відзначати з 2006 року – він був заснований на VI міжнародному симпозіумі з питань синдрому Дауна, проведеному в Пальма де Майорка, за ініціативою правлінь Європейської та Всесвітньої асоціацій Даун-синдром. Міжнародний день людини з синдромом Дауна ставить перед собою мету привернути увагу суспільства до проблем людей з обмеженими здібностями, адже вони трохи відрізняються від звичайних людей із погляду інтелекту, багато з них страждають від вроджених вад серця, але своєю добротою, щирістю і без посередністю компенсують усе те, чим відрізняються від звичайних людей, а часто й перевершують їх.
У Сумському обласному центрі комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю за рік проходять комплексну реабілітацію близько 700 дітей з інвалідністю з різними нозологіями, з них до 5% діти, яка мають діагноз – синдром Дауна.
Діти із синдромом Дауна мають уповільнений розвиток пізнавальних процесів, дрібної моторики, мови. Вони помітно відстають від однолітків у фізичному розвитку. Дітей з синдромом Дауна називають «сонячними» дітьми. Вони можуть не вміти робити простих речей, але, як всі діти на світі, вони мріють, ростуть, навчаються, радіють подарункам і святам, і хочуть бути щасливими. Найбільше ці діти потребують спілкування, адже спілкування – це життя. Нажаль, найчастіше їхнє коло спілкування замикається на батьках і близьких.
Дана категорія діток відчуває великі труднощі під час входження до соціуму, саме тому їм потрібна комплексна соціальна допомога.
У Центрі налагоджена система медичної, психолого-педагогічної та соціальної допомоги дітям, які мають синдром Дауна, адже в установі працюють компетентні медичні та педагогічні працівники, які надають фахову реабілітаційну допомогу. Комплекс послуг для дітей з синдромом Дауна надається за напрямками когнітивного розвитку, мовленнєвого, соціально-емоційного, фізичного. Також ефективною є психологічна корекція, яка поєднується з комплексною роботою всіх спеціалістів Центру (вчитель-реабілітолог, логопед, музичний керівник, фахівець з фізичної реабілітації).
Відвідуючи Центр, батьки незабаром приємно дивуються, адже цей синдром дає чималий позитивний бонус: у дитини приголомшлива пам’ять, особливо візуальна, каліграфічний почерк з п’яти років, або художньо складені вірші, пісеньки, картини.
Процес розвитку та виховання дитини з синдромом Дауна – це безмежна любов та терпіння, проявляючи індивідуальний підхід до кожної дитини та оточення їх постійною турботою. Виключно у таких дітей можна навчитися душевним якостям, доброті та позитивним емоціям. У них відсутній ген «ненависті».
Це говорить про те, що робота з такими дітьми – справа небезнадійна, але потребує спеціальних знань і великих душевних, фізичних вкладень.






