20 листопада 2020 року стартувала онлайн-виставка робіт творчості за напрямками художньо-прикладного мистецтва. Кераміка, образотворче мистецтво, пластилінографія, пісочна анімація були представлені в фотографіях із зображенням виробів вихованців установи на електронних сторінках Центру в мережі Фейсбук. Завдяки проведенню онлайн-формату виставки, творчість дітей стає загальнодоступною широкому колу різних верств населення Сумщини, України та всього світу.
Користувачі Інтернету, сервісу соціальних мереж дізнаються про творчий потенціал вихованців Центру та отримують радість,натхнення від перегляду фото із роботами дітей з інвалідністю.
Сторінки Центру в соціальних мережах (посилання на сторінку фейзбук: https://www.facebook.com/people/Иван-Иванович-Сумской/100011328422984 та сайт: https://kid.sumy.ua/ ) відвідують люди різних професій, митці та звичайні аматори з різних куточків планети, тому кожен з них має шанс познайомитися з творчістю дітей, надіслати свої враження, висловити ідеї або запропонувати конкретну допомогу, проявити благодійність або просто порадіти та підтримати талановитих обдарувань.
Онлайн-формат спілкування дозволяє привернути увагу спільноти, шанувальників до розвитку арт-терапевтичного мистецтва, висвітити напрямки реабілітаційної роботи з дітьми з інвалідністю, розповісти про системність в роботі педагогів Центру, про щоденні зусилля, які вони вкладають в кожну дитину аби діти отримують весь спектр реабілітаційних послуг, відчувають свої успіхи та мають змогу бути корисними своїм родинам та державі.
Широке застосування даного формату онлайн-виставок напрямку художньо-прикладного мистецтва дозволяють виявляти обдарованих та здібних вихованців Центру, розкривати та розвивати їх талановитість, презентувати досвід педагогів Центру, пропагувати їх майстерність, популяризувати напрямки роботи, надавати повноцінну інформацію про технологічну сторону занять арт-терапії, знайомити з методами, формами реабілітаційної роботи.На заняттях з пап’є-маше та техніки Play-art перед дітьми ставиться завдання – розкрити свої художні особливості, показати неповторність свого виробу і техніки його виконання. При виготовленні роботи враховується розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини в роботі з папером та власні бажання дітей. Гарними результатами та показниками в оволодінні даними техніками є проявлена дитиною власна фантазія, уява, вміння володіти інструментами і матеріалом.
В колекції виробів з паперу особливо заслуговують на увагу роботи СТОРОЖЕВОЇ ДАР’Ї. Ця весела, життєрадісна, щира та працьовита дівчинка в свої 12 років має велику любов до рукоділля. Свій талант Даша проявляє у роботі з папером.
Працюючи в техніках пап’є-маше та плетіння з газетних трубочок, дівчинка створює захоплюючі вироби: об’ємні фігури, предмети, композиції. До кожної власної роботи підходить з відповідальністю, спирається на отриманні практичні навики з пластики та моделювання. Любов до цього виду ручної праці була привита дівчинці на заняттях з трудової адаптації в стінах Сумського обласного центру комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідність педагогом
Габ Світланою Олексіївною. Будучи маленькою дівчинкою, ледве достаючи до робочої поверхні стола, вона старанно виконувала всі завдання. Її роботи завжди відрізнялися охайністю та незабутньою індивідуальністю.
В дівчинці є особлива риса характеру – наполегливість, завдяки їй вона не зупиняється на досягнутому, а підкорює все нові і нові вершини творчості. Сподіваємося, що з роками талант Дашеньки буде помічено не тільки на Сумщині, але й цілий світ зможе отримувати задоволення від мистецтва створення об’ємних фігур, скульптур з паперу її руками.
В період проходження реабілітації, діти з бажанням відвідують керамічну майстерню. Заняття з кераміки приваблюють дітей саме через появу особливого відчуття, яке з’являється на кінчиках пальців від доторкання до м’якої глини. Орієнтуючи дітей на виготовлення різних керамічних предметів декору, вчитель із трудового навчання
Заяць Тетяна Миколаївна звертає увагу на розвиток м’язів пальчиків рук та дрібної моторики, сприяє всебічному розвитку творчих здібностей, мислення, фантазування кожної дитини. У створенні композиційних творів хочеться виділити роботи
УСТИМЕНКО ПОЛІНИ. Зараз дівчинці 10 років. Майстерню вона почала відвідувати з 4 років. За роки в дівчинки виявилося прагнення до самостійності, вона стала більш розсудливою, привчається аналізувати, самостійно обирати, яку роботу вона бажає виконувати на занятті. В усіх роботах Полінки спостерігається тонка нотка почуттів, риси добродушності, ніжність та відвертість її характеру. Особливої уваги заслуговує керамічна композиція, створена дівчинкою за останній час – «Янголи»
Поліна пояснила, що хотіла виразити в образі мами-янгола та дитинки-янголятка свою маму, яка передає дівчинці материнську любов, а дитина приймає від неї та віддає навзамін свою любов матусі. В образах глиняних янголів прослідковується тема почуттів і поваги до мами. Вважаємо, що всі мрії та прагнення маленької Полінки допоможуть їй в подальшому житті та стануть маяком, що освітить шлях у пошуці нових ідей та розвитку свого таланту в створюванні керамічних виробів.
Пісочна анімація є ефективним засобом для загального розвитку дітей з інвалідністю. Такі заняття розвивають моторику, пластику, зоро-рухову координацію, просторові уявлення, сприяють поліпшенню психоемоційного стану та підвищенню самооцінки дитини. Методика не має чітких правил. Малювати можна долонями, кулачками, одним чи декількома пальцями, обома руками одночасно. Насипаючи чи відсікаючи зайвий пісок, можна створювати будь-які фігури та швидко їх прибирати. Відсутність обмежень знімає емоційну напругу, дозволяє дитині відчути себе творцем унікальних шедеврів.
Роботи НІКІТЕНКО СОФІЇ вражають своєю неповторністю та фантазією. Софійка відвідує Сумський обласний центр комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю з самого малечку, зараз їй 7 років. Дівчинка має рідкісне генетичне захворювання. Через особливості діагнозу Софійки, кожен її рух потребує великих зусиль. Їй важко координувати та контролювати рухи, тримати руки у незафіксованому положенні. Тому, саме такі якості як візуально-моторна координація рухів, міцність руки, вміння швидко та пластично рухати рукою чи обома руками одночасно, витривалість викликають – найбільші складнощі у дівчинки.
Та незважаючи на це, Софійка із задоволенням відвідує заняття, проявляє наполегливість, старанність, завзяття й талант, і, долаючи перешкоди, обумовлені особливостями діагнозу, наполегливо та старанно працює над собою. Софія найбільше полюбляє відтворювати на піску зображення тварин та персонажів улюблених мультфільмів. Вона дуже прискіпливо ставиться до своєї роботи, помічає найменші дрібнички, виправляє їх, стримано радіє позитивному результату.
Педагогу соціальному Ленді С.А., який займається пісочною анімацією з Софійкою, дуже імпонує скромність Софійки, він спостерігає за успіхами та результати юного обдарування. Сподіваємося, що вогник творчості в оченятах цієї тендітної та сильної одночасно дівчинки буде горіти завжди.













