За даними численних медичних досліджень, вода є ідеальним середовищем щоб проводити заняття з ЛФК для відновлення порушених або обмежених рухових функцій організму дитини. Вода забезпечує ідеальне середовище для полегшення рухів, допомагаючи знизити навантаження від ваги тіла до 90%. Тепла вода зменшує явища психологічного стресу, дозволяє краще розслабити м’язи і позбутися від м’язових спазмів і блоків.
Плавання належить до безмедикаментозної реабілітації дітей, у яких наявний аутизм. Під час плавання покращується загальний стан дитини, підвищується її фізичний і розумовий розвиток.
Займаючись фізичними вправами у воді, дитина з розладом аутистичного спектра може повірити у власні можливості, навчитися усвідомленому контролю над тілом, розвинути м’язову силу і спритність під час ігор у воді, поліпшити відчуття рівноваги і балансу, координацію рухів.
На першому занятті потрібно показати малюкові з аутизмом басейн, де він буде займатися, а також познайомитися з інструктором. Якщо дитина, у якого діагностують аутизм, боїться займатися в басейні, не потрібно його змушувати.
Плавання дуже корисне для дітей з аутизмом, тому що під час занять зміцнюються всі основні групи м’язів. Все залежить від обраного стилю плавання. Також плавання зміцнює суглоби, додає їм гнучкості. Діти з аутизмом стають більш витривалими і гнучкими, позбавляються від напруги і стресу, заряджаються позитивною енергією. Також водні вправи допомагають фізичному розвитку хворих малюків. Таким чином, заняття плаванням не тільки зміцнять малюка хворого на аутизм фізично, а й поліпшать емоційний стан дитини, що дозволить йому в майбутньому легше адаптуватися в колективі. Адаптація в колективі для дитини з аутизмом дуже важлива, тому що це дозволить йому повноцінно брати участь у всіх подіях і в життєвих процесах.
При заняттях в басейні з іншими дітьми, що страждають аутизмом, дитина вчиться спілкуванню, вмінню ділитися своїми іграшками. У спільних іграх діти розвивають розумові здібності, вчаться здорової конкуренції і підвищують упевненість в собі. Заняття у воді, завдяки атмосфері безпеки, полегшують встановлення зорового контакту дитини з інструктором і іншими дітьми.

