Відділення допрофесійної орієнтації та трудової реабілітації

Трудова реабiлiтацiя вихованців Центру здійснюється вiдповiдно до iндивiдуальних програм реабiлiтацiї та, в разi необхiдностi, супроводжується медичним спостереженням за ними. Вона є напрямком реабілітаційно-відновлювальної роботи, який спрямований на профілактику психологічних і рухових розладів дитини з інвалідністю та відновлення порушених функцій організму.

Головною метою корекційної направленості трудотерапії є максимальне подолання недоліків пізнавальної діяльності та емоційно-вольової сфери у дітей та осіб з інвалідністю, їх соціальну адаптацію в умовах сучасного суспільства. 

Складові допрофесійної орієнтації та трудової реабілітації:

  • до кожної дитини чи особи з інвалідністю – індивідуальний підхід, виходячи з її психофізичних особливостей та специфіки захворювання;
  • визначення професійного напрямку, враховуючи інтереси та нахили дитини;
  • проведення  діагностики рівня розвитку дитини у цьому напрямку;
  • акцентування уваги на зоні “хочу” і “можу”;
  • створення моделі робочого місця;
  • комплексний курс реабілітації;
  • формування адекватних уявлень про професійні можливості дитини у батьків;
  • профекскурсія.

Соціально-побутова реабілітація представлена такими напрямками:

Виготовлення та декорування пряників. Під час роботи з тістом емоційний стан дитини з інвалідністю покращується, розвиваються тактильні відчуття, які стимулюють центр мови в головному мозку; активується мовний розвиток в цілому; формується уява про форму та інше.

«SMART-кімната» соціально-побутової реабілітації. З метою формування у дітей з інвалідністю різноманітних форм побутового самообслуговування, в установі функціонує «SMART-кімната» соціально-побутової реабілітації, ерготерапії, в якій розташовано побутове обладнання та відповідну техніку  для розвитку в дітей основних гігієнічних навичок, формування вмінь догляду за собою, одягом та взуттям, оселею. Приміщення облаштовано пральною машиною, технікою та обладнанням для навчання прасуванню, прибиранню, кухонним приладдям для формування елементарних кулінарних вмінь. Педагогами розроблена програма соціально-побутової реабілітації.

Ерготерапія. Цейвид терапії спрямований на відновлення або покращення здатності дітей та осіб з інвалідністю виконувати повсякденні дії та забезпечує можливість їх активної участі в житті суспільства.

Глинотерапія (кераміка). Робота дітей з глиною є позитивним психологічним розвантаженням, допомагає знімати стреси, сприяє збереженню внутрішнього комфорту. Заняття за програмою з кераміки допомагають розвитку дрібної моторики, розвитку просторового і логічного мислення, посидючості, фантазії, розширюють художній кругозір дітей, формують творчі здібності. На заняттях у майстерні з глинотерапії діти на практиці дізнаються про всі етапи, які проходить глина, стаючи з природного матеріалу завершеним твором.

Догляд за тваринами як метод реабілітації дітей з інвалідністю — це ефективна форма терапії, яка базується на позитивному впливі тварин на емоційний, соціальний та фізичний розвиток.