Кулінарія

IMG_5181Комплексної реабілітація та професійна орієнтація є одним із найбільш важливих напрямків роботи з дітьми та Особами з інвалідністю у стаціонарному відділенні змішаного типу цілодобового перебування Сумського обласного центру комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю, розташованого в с.Рибці.Дитина та Особа з інвалідністю, ступаючи  на шлях самостійного життя, повинна  володіти навичками господарсько-побутової  та суспільно-корисної праці, щоб у  майбутньому самостійно задовольняти свої повсякденні життєві потреби, тому важливе місце в роботі з дітьми та Особами з інвалідністю  відводиться навчанню їх кулінарії.

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - 118933466_1424320514622216_8301165839468274714_o-768x1024.jpg  Цільове призначення  даного напрямку роботи – навчання дітей та Осіб з інвалідністю кулінарній справі, підготовка їх до самостійного життя, організації власного побуту, вибору професії та максимальної інтеграції в суспільство. З метою зацікавити дітей з особливими потребами та сформувати у них навички самостійного ослуговування заняття з кулінарії побудоване у формі цікавої подорожі.Популярністю у дітей користуються майстер-класи по приготуванні різної випічки (печива, пряників, пирогів). Тут діти набувають навичок приготування тіста різних видів (дріжджове, листкове, заварне, білкове),формування виробів та випікання їх.  IMG_7603Особлива увага приділяється якісному виконанню дітьми кожної операції. Важливо знайти у буденному – святкове, тому дуже велике значення має вигляд страви, яку готують. На цьому етапі дітям надається можливість створювати речі, яким властива індивідуальність та вишуканість, і особисто оздобити страву. Влітку у відділенні постійно проводяться свята та розваги, з приготуванням страв на свіжому повітрі. Діти з задоволенням допомагають готувати рибну юшку чи куліш на вогнищі, приймають активну участь в різних конкурсах та естафетах, доки вариться страва, а потім всі разом смакують приготованою юшкою.

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - 119006013_1424320411288893_4689767393993516031_o-768x1024.jpgДіти завжди з задоволенням відвідують заняття з кулінарії, на яких вони набувають соціальні навички:

  1. самостійного приготування страв;
  2. мають змогу оцінити отриманий результат, спробувавши приготовану страву;
  3. розвивають власну активність та самостійність, естетичний смак, уяву та творчі задатки;
  4. оволодіння навіть найпростішими навичками приготування їжі, не лише знижує залежність дитини від сторонньої допомоги та зовнішніх умов, а й підсилює впевненість у своїх силах та допомагає сформувати життєву компетентність і поступово інтегруватися в суспільство.

IMG_5791Окрім формування соціальних навичок, кулінарна дільність впливає на різні аспекти розвитку:

Фізичний розвиток – різні кулінарні операції  (чищення, просіювання, вичерпування та наливання, просіювання, збивання) сприяють зміцненню м’язів рук, плечей, спини, розвитку дрібної моторики рук, формуванню координації рухів.

Емоційний розвиток – діти переживають радість від можливості створити реальний продукт, пригостити ним батьків та друзів;

  1. отримують емоційне задоволення від своєї роботи;
  2. відчувають вдячність інших, вчаться реагувати на неї.

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - 118860292_1424320417955559_1339784412142334515_o-768x1024.jpgРозвиток математичних здібностей – діти опановують такі поняття, як кількість, величина, вага, закріплюють навички вимірювання (наприклад, коли наливають одну склянку рідини або додають дві ложки цукру в посудину для змішування);

  1. вправляються в рахунку (відраховуючи 3 яйця, 4 чайних ложечки цукру, 2 склянки молока, необхідні для приготування страви);
  2. формується відчуття часу (коли вони випікають печиво протягом певного проміжку часу);
  3. у процесі роботи діти закріплюють знання кольорів та форм, поняття цілого та частин.

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - 118982716_1424320421288892_2998039782043855803_o-768x1024.jpg Розвиток мовлення, засвоєння елементів грамоти – розповідаючи послідовність приготування певної страви, діти закріплюють навички  логічного зв’язного мовлення, розширюють свій активний словник та вправляються у дотриманні послідовності дій.

https://www.facebook.com/100011328422984/videos/pcb.1424363004617967/1424360044618263