Комплексної реабілітація та професійна орієнтація є одним із найбільш важливих напрямків роботи з дітьми та Особами з інвалідністю у стаціонарному відділенні змішаного типу цілодобового перебування Сумського обласного центру комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю, розташованого в с.Рибці.Дитина та Особа з інвалідністю, ступаючи на шлях самостійного життя, повинна володіти навичками господарсько-побутової та суспільно-корисної праці, щоб у майбутньому самостійно задовольняти свої повсякденні життєві потреби, тому важливе місце в роботі з дітьми та Особами з інвалідністю відводиться навчанню їх кулінарії.
Цільове призначення даного напрямку роботи – навчання дітей та Осіб з інвалідністю кулінарній справі, підготовка їх до самостійного життя, організації власного побуту, вибору професії та максимальної інтеграції в суспільство. З метою зацікавити дітей з особливими потребами та сформувати у них навички самостійного ослуговування заняття з кулінарії побудоване у формі цікавої подорожі.Популярністю у дітей користуються майстер-класи по приготуванні різної випічки (печива, пряників, пирогів). Тут діти набувають навичок приготування тіста різних видів (дріжджове, листкове, заварне, білкове),формування виробів та випікання їх. Особлива увага приділяється якісному виконанню дітьми кожної операції. Важливо знайти у буденному – святкове, тому дуже велике значення має вигляд страви, яку готують. На цьому етапі дітям надається можливість створювати речі, яким властива індивідуальність та вишуканість, і особисто оздобити страву. Влітку у відділенні постійно проводяться свята та розваги, з приготуванням страв на свіжому повітрі. Діти з задоволенням допомагають готувати рибну юшку чи куліш на вогнищі, приймають активну участь в різних конкурсах та естафетах, доки вариться страва, а потім всі разом смакують приготованою юшкою.
Діти завжди з задоволенням відвідують заняття з кулінарії, на яких вони набувають соціальні навички:
- самостійного приготування страв;
- мають змогу оцінити отриманий результат, спробувавши приготовану страву;
- розвивають власну активність та самостійність, естетичний смак, уяву та творчі задатки;
- оволодіння навіть найпростішими навичками приготування їжі, не лише знижує залежність дитини від сторонньої допомоги та зовнішніх умов, а й підсилює впевненість у своїх силах та допомагає сформувати життєву компетентність і поступово інтегруватися в суспільство.
Окрім формування соціальних навичок, кулінарна дільність впливає на різні аспекти розвитку:
Фізичний розвиток – різні кулінарні операції (чищення, просіювання, вичерпування та наливання, просіювання, збивання) сприяють зміцненню м’язів рук, плечей, спини, розвитку дрібної моторики рук, формуванню координації рухів.
Емоційний розвиток – діти переживають радість від можливості створити реальний продукт, пригостити ним батьків та друзів;
- отримують емоційне задоволення від своєї роботи;
- відчувають вдячність інших, вчаться реагувати на неї.
Розвиток математичних здібностей – діти опановують такі поняття, як кількість, величина, вага, закріплюють навички вимірювання (наприклад, коли наливають одну склянку рідини або додають дві ложки цукру в посудину для змішування);
- вправляються в рахунку (відраховуючи 3 яйця, 4 чайних ложечки цукру, 2 склянки молока, необхідні для приготування страви);
- формується відчуття часу (коли вони випікають печиво протягом певного проміжку часу);
- у процесі роботи діти закріплюють знання кольорів та форм, поняття цілого та частин.
Розвиток мовлення, засвоєння елементів грамоти – розповідаючи послідовність приготування певної страви, діти закріплюють навички логічного зв’язного мовлення, розширюють свій активний словник та вправляються у дотриманні послідовності дій.
https://www.facebook.com/100011328422984/videos/pcb.1424363004617967/1424360044618263