Глинотерапія – це терапевтичний метод, який швидко дозволяє отримати джерело позитивних емоцій. Робота дітей з глиною є позитивним психологічним розвантаженням, допомагає знімати стреси, сприяє збереженню внутрішнього комфорту. Заняття за програмою з кераміки допомагають розвитку дрібної моторики, розвитку просторового і логічного мислення, посидючості, фантазії, розширюють художній кругозір дітей, формують творчі властивості, бачення навколишнього світу. На заняттях діти на практиці дізнаються про всі етапи, які проходить глина, стаючи з природного матеріалу закінченим твором. Глинопластика відіграє величезну роль в розумовому, естетичному розвитку дітей з інвалідністю – це один з різновидів арт-терапії, який є дієвим та ефективним способом реабілітації.
При роботі з глиною педагогами використовуються такі методи і прийоми як: розповідь, коментар, демонстрація наочності, активізація творчого потенціалу дітей, педагогічне спостереження та способи ліплення: коловий, із цілого шматка, із пласта, об’ємне, декорування розписом та наліплюванням дрібних елементів.
Окрім того, глина дає дітям можливість зосередитися на власних почуттях і підходить для дітей з різними нозологіями будь-якого віку. Її здатність викликати при роботі певні сенсорні відчуття служить містком між відчуттями і почуттями. До прикладу, розсерджені діти в роботі з даним матеріалом можуть різними способами дати вихід своєму роздратуванню. Ті, що потерпають від почуття невпевненості і страху, завдяки роботі з глиною можуть набути відчуття контролю і володіння собою. Діти, яким необхідне підвищення самооцінки, отримують у процесі використання глини незвичайне відчуття самореалізації.