Методична робота

Сенсорний розвиток – вдома

Кожна дитина – це унікальна, неповторна особистість, в якій від природи закладена внутрішня потреба пізнавати навколишній світ. Дорослим необхідно лише своєчасно надати дитині якомога більше об’єктів  для сприймання та умови для цього.

Ознайомлення з сенсорними  еталонами, з розмаїттям звуків, смаків, фактур тощо – це важливий процес для гармонійного розвитку дитини. Він відбувається як на спеціальних  заняттях з педагогами, так і в повсякденному житті.  Як же організувати його вдома? Ось кілька порад  від асистента вчителя – реабілітолога  Сумського обласного центру  соціальної реабілітації дітей – інвалідів щодо того, як без особливих витрат можна погратися  з дитиною вдома та ознайомити її з сенсорними еталонами:

  • гра «Залатай килимок». Візьміть будь-яку картинку, щоб зображення було зрозумілим для дитини. Виріжте з неї квадрати, круги чи інші геометричні фігури. Наклейте картинки з отворами на аркуші білого паперу та запропонуйте дитині  закрити на картонці «білі  плями» — «залатати килимок» вирізаними фігурами;
  • гра «Відгадай, що я роблю?». Покажіть без слів, як Ви вмиваєтесь, чистите зуби тощо. Запропонуйте дитині здогадатись, які дії ви виконуєте. Потім поміняйтеся ролями;
  • гра «Домалюй». На аркуші паперу намалюйте предмет, тваринку тощо, але зображення повинно бути не закінченим (не домальований хвіст у тваринки, чи листочки на дереві, промінчики у сонечка і т. п.). Запропонуйте дитині уважно розглянути малюнок і домалювати те, чого не вистачає;
  • гра «Відгадай, що це?». На прогулянці, після рухливих ігор, присядьте з дитиною на лавку. Оберіть три будь-які предмети (камінець, листочок, травинку або щось інше). Нехай малюк візьме один із цих предметів ї водить ним по Вашій руці доти, доки Ви із заплющеними очима не визначите, що це за предмет. Поміняйтесь ролями з дитиною: тепер малюк повинен відгадати , що ви обрали;
  • навчіть дитину розрізнять температуру торкаючись льоду, металевих предметів, нагрітих на сонечку каменів, занурюючи руки в теплу воду.

Такі ігри потребують неабияких  розумових зусиль і сприяють розвитку сенсорного сприйняття.

Діти часто люблять гратися з сухим та вологим піском, водою, мильними бульбашками. Такі ігри допомагають знімати психічне напруження, а маніпулювання камінчиками, каштанами, крупою – розвиває дрібну моторику рук дитини.

Фантазуйте, вигадуйте для малюка ігри, які розвивають його, а не дають готові рішення. Надавайте дитині повну свободу для задоволення її цікавості.

Подорож світом кулінарії

             Cоціальна реабілітація та професійна орієнтація є одним із найбільш важливих напрямків роботи з дітьми з інвалідністю у стаціонарному відділенні змішаного типу цілодобового перебування Сумського обласного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів, розташованого в с.Рибці.

Дитина-інвалід, вступаючи  на шлях самостійного життя, повинна  володіти навичками господарсько-побутової  та суспільно-корисної праці, щоб у  майбутньому самостійно задовольняти свої повсякденні життєві потреби, тому важливе місце в роботі з дітьми-інвалідами та підлітками відводиться навчанню їх кулінарії. Цільове призначення  даного напрямку роботи – навчання дітей-інвалідів кулінарній справі, підготовка їх до самостійного життя, організації власного побуту, вибору професії та максимальної інтеграції в суспільство. з метою зацікавити дітей з особливими потребами та сформувати у них навички самостійного ослуговування заняття з кулінарії побудоване у формі цікавої подорожі.

Знайомство зі світом кулінарії починається з гри.  Діти 6-7 років за допомогою сюжетно-рольових ігор знайомляться з іграшковим посудом та обладнанням кухні, вчаться готувати ляльці чай та інші прості страви. Ігри допомагають їм розширити знання про навколишній світ, накопичувати позитивний трудовий досвід, проявити інтерес до кулінарії.

Програма занять з кулінарії дуже різноманітна.Старші діти  та підлітки, подорожуючи світом кулінарії, відвідують заняття, на яких формуються інтерес до кулінарної справи та відповідні навички.  Робота  починається зі знайомства з правилами гігієни праці. Діти вчаться користуватися кухонним посудом, обладнанням та інструментами, знайомляться з правилами сервіровки столу, первинної обробки продуктів та їх нарізування. Згодом діти переходять до приготування страв за принципом послідовного переходу від простого до складного: холодні страви, закуски, перші та другі страви, страви з риби та м’яса, випічка.

Популярністю у дітей користуються майстер-класи по приготуванні різної випічки (печива, пряників, пирогів). Тут діти набувають навичок приготування тіста різних видів (дріжджове, листкове, заварне, білкове),формування виробів та випікання їх. Особлива увага приділяється якісному виконанню дітьми кожної операції. Важливо знайти у буденному – святкове, тому дуже велике значення має вигляд страви, яку готують. На цьому етапі дітям надається можливість створювати речі, яким властива індивідуальність та вишуканість, і особисто оздобити страву.

Влітку у відділенні постійно проводяться свята та розваги, з приготуванням страв на свіжому повітрі. Діти з задоволенням допомагають готувати рибну юшку чи куліш на вогнищі, приймають активну участь в різних конкурсах та естафетах, доки вариться страва, а потім всі разом смакують приготованою юшкою.

Діти завжди з задоволенням відвідують заняття з кулінарії, на яких вони набувають соціальні навички:

  • самостійного приготування страв;
  • мають змогу оцінити отриманий результат, спробувавши приготовану страву;
  • розвивають власну активність та самостійність, естетичний смак, уяву та творчі задатки;
  • оволодіння навіть найпростішими навичками приготування їжі, не лише знижує залежність дитини від сторонньої допомоги та зовнішніх умов, а й підсилює впевненість у своїх силах та допомагає сформувати життєву компетентність і поступово інтегруватися в суспільство.

Окрім формування соціальних навичок, кулінарна дільність впливає на різні аспекти розвитку:

Фізичний розвиток – різні кулінарні операції  (чищення, просіювання, вичерпування та наливання, просіювання, збивання) сприяють зміцненню м’язів рук, плечей, спини, розвитку дрібної моторики рук, формуванню координації рухів.

Емоційний розвиток – діти переживають радість від можливості створити реальний продукт, пригостити ним батьків та друзів;

  • отримують емоційне задоволення від своєї роботи;
  • відчувають вдячність інших, вчаться реагувати на неї.

Розвиток математичних здібностей – діти опановують такі поняття, як кількість, величина, вага, закріплюють навички вимірювання (наприклад, коли наливають одну склянку рідини або додають дві ложки цукру в посудину для змішування);

  • вправляються в рахунку (відраховуючи 3 яйця, 4 чайних ложечки цукру, 2 склянки молока, необхідні для приготування страви);
  • формується відчуття часу (коли вони випікають печиво протягом певного проміжку часу);
  • у процесі роботи діти закріплюють знання кольорів та форм, поняття цілого та частин.

Розвиток мовлення, засвоєння елементів грамоти – розповідаючи послідовність приготування певної страви, діти закріплюють навички  логічного зв’язного мовлення, розширюють свій активний словник та вправляються у дотриманні послідовності дій.

Отже, усі знання, вміння та навички, які здобуваються на заняттях повинні мати своє логічне продовження у повсякденному житті, оскільки,  лише комплексна, спільна діяльність з батьками дозволяє досягти бажаних результатів. Така взаємодія сприяє удосконаленню знань і навичок дітей, успішному  застосуванню їх у побуті.

IMG_5181 IMG_5791 IMG_5821 IMG_7603

 

 

 

 

 

Реабілітація у керамічній майстерні

Великий інтерес викликає у дітей ліплення, і саме з глини, тому, що матеріал справжній і речі зроблені дитячими руками, також виходять справжніми. Діти дуже чекають результату, дзвінкого фаянсу, і вірять в те, що вони можуть робити дорослі та потрібні речі.

З глиною кожний легко може стати майстром. Одержати не тільки задоволення, радість, але й велику користь.

Діти, які роздратовані при роботі з глиною можуть різними способами дати вихід своєму роздратуванню, заспокоїтись. Ті, хто має відчуття невпевненості зможуть придбати відчуття незвичайного «Я можу»; «Я це зробив»; «У мене вийшло».

На базі центру соціальної реабілітації дітей з інвалідністю функціонує дві керамічні майстерні: у Сумському відділенні та у відділенні замішаного типу с. Ребці. Обидві обладнані найсучаснішими муфельними пічами, що сприяє  завершеності процесу виготовлення виробів із глини.

Один з найулюбленіших видів роботи у дітей – це виготовлення площинних виробів за допомогою шаблона, за звичай вирізаного із картону.

Для цього готуємо глину та розкочуємо в пласт товщиною 0,5 см.

Щоб утворити пласт: шматок глини кладемо на серветку із тканини, придавлюємо долоньками та розтягуємо пальчиками, накриваємо другою такою ж серветкою із тканини, та розкочуємо качалкою.

На етапі розкочування  качалкою:  велика користь полягає в тому, що наша долонь має активні точки, процес натискання, відпускання дорівнює масажу долоньки.

Слідуючий етап: ми з дитиною прикладаємо шаблон на пласт, та вирізаємо стеком обводячи по контуру. Знімаємо залишки глини, перекладаємо на дощечку для декорування.

Декоруємо: налепом дрібних елементів (кульок, ковбасок, квіточок, спіральок); способом штампування; продряпування; розписом фарбами (після обпалу у муфельній печі).

Найчастіше використовуємо з дітками комбінований  варіант декору, де присутні і елементи дрібного налепу і продряпування. Саме при виготовленні елементів декору розташуванні чи комбінуванні у певному порядку розкривається творчій потенціал дитини, здатність мислити, уявляти, фантазувати.

Помітила, що всі діти прагнуть до самостійності і найменший результат одержаний самостійними діями дитину окриляє вдвічі, та надає бажання творити ще більше, ще краще.

 

IMG_8012 IMG_8015 IMG_8018

Дивовижна техніка малювання – краплетерапія

У Сумському обласному центрі соціальної реабілітації на заняттях з образотворчого мистецтва діти створюють малюнки за допомогою незвичайної техніки малювання-краплетерапією.

Краплетерапія -створення малюнку за допомогою крапок.

Чим же корисна краплетерапія в реабілітації?

 По-перше, робота з різними кольорами привертає увагу дитини, робить заняття яскравим і цікавим. Малювати потрібно точно й акуратно, тому діти вчаться концентрації уваги та їх рухи стають все більш координованими.

По-друге, краплетерапія дозволяє дітям розвивати дрібну моторику рук, зорово-рухову координацію. Розвинені пальчики зможуть правильно і зручно тримати олівець і виконувати різні завдання: малювати прямі лінії при копіюванні геометричних фігур і друкованих літер, вирізати ножицями необхідний контур.

По-третє, заняття за допомогою краплетерапії можна використовувати в якості арт-терапевтичної техніки. Вони сприяють вираженню дитиною своїх проблем і переживань. Адже дуже часто дитина не може визначити словами, що вона зараз відчуває і, як наслідок, не може знайти вихід зі складної ситуації. Дитині набагато легше проявити себе, описати свою проблему будь-яким видом художньої творчості, ніж словами.

По-четверте, краплетерапія – гарний, але не традиційний спосіб самовираження і підняття самооцінки творчо обдарованих дітей.

По-п’яте, краплетерапія розвиває у дитини творчу уяву, фантазію.

Результатом роботи за методикою «Краплетерапія» спостерігається позитивна динаміка у розвитку дітей,  підвищується самооцінка, вони стають уважнішими, а їх рухи скоординованішими. Крім того, діти вчаться бачити красу в кожній кольоровій краплині. І як із однієї маленької краплинки народжується справжній шедевр.

 

IMG_7381 IMG_7379 bj-8ky48OTc b9j0WinajzM IMG_7167 IMG_7155

 

 

 

 

 

 

 

 

МУЗИКОТЕРАПІЯ

«Слова змушують вас думати. Музика змушує вас відчувати. А пісня змушує вас відчувати ваші думки» — саме ці слова стали девізом на заняттях з музикотерапії в Сумському обласному центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів.

Свобода вибору форм роботи на заняттях дає можливість дітям розкрити внутрішній потенціал. Вони вчаться самовиражатися у танці, співі та грі на музичних інструментах. Діти  знайомляться з різними інструментами, вчаться передавати свої відчуття у мелодії, створюють різноманітну музику, із задоволенням відвідують репетиції, виступають на концертах, беруть участь в конкурсах і фестивалях. Може, для когось це розвага, а для них — засіб реабілітації, це можливість показати суспільству красу їх внутрішнього світу.

 

IMG_1160

 

 

 

 

 

Логопедична практика студентів

Сумський обласний центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів є базою для проходження логопедичної практики студентів Сумського державного педагогічного університету ім. А. С. Макаренка, спеціальності «Корекційна освіта. Логопедія».
Саме в процесі логопедичної практики перевіряється готовність студентів до самостійної роботи на посаді логопеда. Студенти поглиблюють і закріпляють теоретичні знання, одержані при вивченні курсів педагогіки, психології, спеціальних методик і логопедії, виробляють навички проведення логопедичних індивідуальних занять з дітьми, які мають мовленнєві порушення в реабілітаційному центрі; навчаються планувати корекційно-логопедичну роботу, складати перспективні і календарні плани, оформлять різні види документації логопеда.
Ефективність професійної підготовки студентів значною мірою залежить від ступеня їх самостійної роботи.
У процесі логопедичної практики розвиваються вміння і навички студентів самостійно проводити логопедичні обстеження, грамотно діагностувати мовленнєві порушення.
Логопедична практика є серйозною перевіркою ступеня професійної підготовленості студентів до самостійної роботи та сприяє подальшому вдосконаленню їх педагогічної майстерності.
TDEi0Qh-HqA

q2fHZX2YNNM

L0le82q5Whk

kJCoDwp9KJ8

 

 

 

Диво у руках

В Сумському обласному центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів для досягнення більшої ефективності в корекційно – реабілітаційному процесі на заняттях з пісочної терапії, одним із прийомів роботи стали ігри з кінетичним піском.
Діти із задоволенням граються з цікавим матеріалом, маніпулюють ним, створюють незвичайні скульптури, занурюються у світ дивних тактильних відчуттів. А вміло підібрані дидактичні вправи стають підґрунтям для засвоєння математичних знань, сприяють розвитку мовлення та активізують пізнавальну активність дитини.

foto3

IMG_20170124_094518

                                  

Зробимо життя красивішим за допомогою дивовижної техніки «декупаж»

Техніка декупаж — це техніка декорування предметів за допомогою вирізаних мотивів паперових серветок та іншої поліграфії, наклеювання їх на поверхню, що декорується, це можуть бути предмети зі скла, дерева картону та інше.
З метою соціальної адаптації, розширення кругозору та підвищення самооцінки дітей, у майстерні з художнього-рельєфного ліплення у Центрі проводяться заняття з цієї техніки, де діти знайомляться з видами декупажу, технікою виконання, інструментами та матеріалами необхідними для роботи. Не зважаючи на складність діагнозів дітей, які відвідують майстерню, ця техніка не вимагає уміння професійно малювати, але при цьому добре розвиває уяву дітей, дрібну моторику рук, зорово-рухову координацію, коригує сенсорні еталони, розвиває естетичний смак і творчі здібності дітей, розвиває образне мислення, художній смак, розкриває творчий потенціал дітей, самостійність, виховує любов до прекрасного.
Важливим є те що отримані практичні навички діти використовують в домашніх умовах, самостійно створюючи свої шедеври. Постійно на заняттях з художньо-рельєфного ліплення у Центрі реабілітації дітьми виготовляються вироби до календарних свят у техніці декупаж. Готовими виробами, виконаними в техніці декупаж, можна прикрашати інтер’єр власного житла. Такі роботи є приємним подарунком рідним та близьким до свят. Найголовніше те, що вони є унікальні, виконані власноруч, до них вкладено душу.

20140919_9217

20161216_095559

  Особисті  книжки

CIMG4625

У відділенні психолого-педагогічної реабілітації Сумського обласного центру соціальної реабілітації одним із методів роботи є створення власних «особистих книжок» (за визначенням С. Баклі).

Спілкування дітей з книгою і знайомство з літературними творами  потрібно в будь-якому віці. Привчати до цього важливо якомога раніше. Вивчаючи вірш пропонуємо дитині зробити «особисту книгу» віршів. Час від часу можна розглядати створену книгу, відтворюючи вивчені раніше тексти. Це цікаве заняття дає дитині можливість бачити результати своєї діяльності, підтримувати літературний багаж і тренувати пам’ять.   Якщо зробити такий розвиваючий посібник для діточок своїми руками, вони будуть відчувати вкладену вами теплоту рук і ще з більшим інтересом і задоволенням будуть займатися з нею.

CIMG4625CIMG4635CIMG4627

 

 

 

 

 

УЧАСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЦЕНТРУ У НАУКОВО-ПРАКТИЧНИХ КОНФЕРЕНЦІЯХ ТА СЕМІНАРАХ ПРОТЯГОМ 2017 РОКУ

Здійснюючи пошук найбільш досконалих, ефективних методик реабілітації фахівці Центру постійно відвідують конференції, семінари, тренінги, майстер-класи, підвищують свою професійну майстерність. Так, у 2017 році педагогічні працівники Центру були учасниками таких конференцій:

  • 16-17 лютого 2017 року — ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Особистість у кризових умовах та критичних ситуаціях життя» (вчитель трудового навчання Хабленко Н.М., вчитель образотворчого мистецтва Шевченко О.М.)
  • 17-19 березня 2017 року — обласний навчально-методичний семінар «Театральні техніки та їх застосування у педагогічній, психолого-корекційній реабілітації дітей-інвалідів» (соціальні педагоги Гула А.В., Сайко М.П., практичний психолог Сигачева Ю.А., вчитель-реабілітолог Савєльєва Т.Г., асистент вчителя реабілітолога Привалова В.В., методист Центру Ніжніченко А.О.)
  • 11 квітня 2017 року — медико-педагогічна  конференція на тему: «Реабілітація  дітей з діагнозом дитячий церебральний параліч: медичний, педагогічний і соціальний аспекти».
  • 12 квітня 2017 року — І Міжнародний молодіжний форум «Культура і традиції в сучасному світі» (вчитель трудового навчання Хабленко Н.М., інструктор з трудової адаптації Габ С.О.)
  • 13-14 червня 2017року  — «Досвід США з надання соціальних сервісів для сімей, які виховують дітей з інвалідністю» (директор Центру Сущенко О.М.)

МІЖНАРОДНИЙ КОНГРЕС ЗІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ, ПСИХОЛОГІЇ ТА РЕАБІЛІТАЦІЇ КОРЕКЦІЙНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ. «СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ У НАЦІОНАЛЬНОМУ ТА СВІТОВОМУ ВИМІРІ».

16 жовтня  Сумський обласний центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів зустрічав ІІ етап Міжнародного конгресу зі спеціальної освіти, психології та реабілітації, який був організований кафедрою корекційної та інклюзивної освіти СумДПУ ім. А.С. Макаренка разом із Інститутом соціальної педагогіки НАПН України.

До Центру завітало біля 40 учасників конгресу. В ході проведення конгресу учасників більш детально ознайомили з роботою Центру.

З доповіддю про заклад виступила директор Центру О. М. Сущенко, яка презентувала діяльність установи, звернула увагу на структурні підрозділи Центру, організацію надання корекційно- реабілітаційних послуг. Учасникам конгресу було запропоновано переглянути відеоматеріали про роботу Центру, також проведена екскурсія по відділеннях установи.

Учасникам Конгресу продемонстрували презентацію корекційно-педагогічної діяльності комунальної установи «Сумська спеціальна загальноосвітня школа» Сумської міської ради. Учні зазначеного загальноосвітнього закладу запропонували учасникам Конгресу перегляд вистави «Повітряне королівство».

 Учасники конгресу відзначили якісну організацію роботи  Центру, його проекти та виявили бажання про подальшу співпрацю.


Изображение 053Изображение 069 Изображение 048 42 53

 

 

ПРОФЕСІЙНА МАЙСТЕРНІСТЬ ПЕДАГОГІВ

         Сумський обласний центр є методичної базою для реабілітаційних закладів та установ Сумської області. На базі Центру постійно проводяться семінари, конференції, майстер-класи для спеціалістів вищевказаних закладів. Керівник Центру є членом Методичної ради з питань реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів при Міністерстві соціальної політики України.  Розв’язання завдань, поставлених перед Центром, потребує створення умов, за яких кожен педагог міг би найповніше розкрити свої здібності, талант, набути навички дослідницької роботи, розвивати ініціативу та здійснювати творчий пошук, використовувати досвід колег, наукові дослідження, сприяти розвитку сучасного стилю педагогічного мислення, відпрацюванню професійних навичок, формуванню готовності педагога до професійної самоосвіти, самовдосконалення.

        IMG_3262 Педагогічні працівники Центру постійно підвищують свою професійну майстерність. Так, протягом березень –  листопад 2014 року спеціаліст Центру прийняла участь у програмі підвищення кваліфікації «Впровадження реформи системи соціальних послуг в Україні», організованої Міністерством соціальної політики в рамках проекту Twinning «Підтримка розвитку системи соціальних послуг в Україні».

          Здійснюючи пошук найбільш досконалих, ефективних методик реабілітації фахівці Центру постійно відвідують конференції, семінари, тренінги, майстер-класи. Так у грудні 2014 року спеціалісти Центру пройшли практичні курси у театр-студії пісочної анімації «Art-IMG_3263you» (м. Харків) (керівник студії – Тельбух Світлана)  з таких напрямків: «техника песочной анимации» — обучение песочной графике, песочной мультипликации и песочной анимации; «обучение – игра» — методика обучения детей песочной графике в возрастной категории 2-5 лет; «обучение – мастерство» — методика обучения детей песочной графике, песочной мультипликации и песочной анимации в возрастной категории 6-17 лет и взрослых;  «методика проведения мастер-классов песочной анимации для детей и взрослых.

Атестація педагогів

В Сумському обласному центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів, відповідно до вимог законодавства, щороку атестуються педагогічні працівники. 15.03.2017р. відбулася презентація роботи педагогів, які атестуються 2016-2017 атестаційний період, а саме:
— логопед Самбур Л.І. атестується на підтвердження раніше присвоєних кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічного звання «старший вчитель»;
— вчитель трудового навчання Хабленко Н.М. атестується на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;
— вчитель образотворчого мистецтва Шевченко О.М. — атестується на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;
— практичний психолог Нечипоренко Н.В. — атестується на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст І категорії»;
— асистент вчителя-реабілітолога Привалова В.В. — атестується на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст II категорії».
Презентація відбулась на високому рівні з урахуванням індивідуального, творчого та креативного підходу кожного педагога.

IMG_7102IMG_7094IMG_7084IMG_7082IMG_779020140919_9387

IMG_1054_2

DSC_1055

DSC_0749

DSC_0404

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР

17-19 березня 2017 р. на базі Сумського обласного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів відбувся обласний навчально-методичний семінар «Театральні техніки та їх застосування у педагогічній, психолого-корекційній реабілітації дітей-інвалідів», який проводив режисер, спеціальний педагог, член національної спілки театральних діячів України В.В. Любота. Семінар пройшов у позитивній, дружній атмосфері. Усі учасники семінару отримали можливість ознайомитися з основами театральної діяльності, як методикою розвитку можливостей дитини. Отримані знання та інноваційні методи роботи можуть з успіхом використовувати у реабілітаційній та корекційній діяльності педагогічні працівники Центру.

IMG_1619

IMG_1609
IMG_1547

IMG_1499

IMG_1455

 

 

 

 

Медико-педагогічна  конференція на тему: «Реабілітація  дітей з діагнозом дитячий церебральний параліч: медичний, педагогічний і соціальний аспекти»

З доповідями виступили:

  1. Лікар-невролог Зубко Л.М .» Медико-соціальні аспекти реабілітації дітей з діагнозом дитячий церебральний параліч»;
  2. Лікар-педіатр Склярова Р.В.  «Підвищення адаптаційних можливостей у дітей з дитячим церебральним паралічем» ;
  3. Лікар-рефлексотерапевт Соколова Т.В «Нетрадиційні методи (голкорефлексотерапія) лікування у дітей з діагнозом дитячий церебральний параліч»;
  4. Соціальний педагог Гула А.В. «Соціалізація дітей з діагнозом дитячий церебральний параліч засобами казкотерапії»;
  5. Вихователь Олещенко С.М. «Соціально-побутова реабілітація дітей з діагнозом дитячий церебральний параліч»;
  6. Вчитель з трудового навчання Хабленко Н.М. «Позитивний вплив арт-терапії на фізичний та емоційний стан дитини з діагнозом дитячий церебральний параліч».

 IMG_7190 IMG_7182 IMG_7231

 Медико-педагогічна коференція на тему: «Проблеми реабілітації дітей з вадами слуху»

З доповідями виступили:

  1. Лікар-невролог Зубко Л.М. «Порушення слуху у дітей: причини, класифікація, клініка».
  2. Практичний психолог Центру Нечипоренко Н.В. «Особливості психологічного супроводу дітей з вадами слуху в умовах Центру соціальної реабілітації».
  3. Практичний психолог Стаціонарного відділення змішаного типу (с.Рибці)  Сигачева Ю.А: «Особливості емоційної сфери дітей з вадами слуху».

IMG_8979 IMG_8981 IMG_8983 IMG_8998

Педагогічним колективом  Центру активно проводиться методично-пошукова робота, результатом якої стали:

IMG_3239Методичний посібник «Візуальне навчання «крок за кроком» за програмами С. Баклі «Дивись і вчись» та «Нумікон» для дітей із загальним психічним недорозвитком»,  розроблена практичним психологом Нечипоренко Н.В. та вчителем-реабілітологом Савельєвою Т.Г. у 2014 році та затверджена на засіданні Методичної ради з питань реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів при Міністерстві соціальної політики України від  ______2014 № ____.

IMG_2507

«Авторська програма з логопедичної корекції дітей із загальним недорозвиненням мовлення в умовах реабілітаційного центру» розроблена логопедом Самбур Л.І. у 2013 році та затверджена на засіданні Методичної ради з питань реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів при Міністерстві соціальної політики України від  13.06.2014 № 1.

   

IMG_2508Методичний посібник «Особливості організації діяльності служби соціального патронату в умовах центру соціальної реабілітації  дітей-інвалідів», розроблений соціальним педагогом Дяченко Н.В. та  затверджений на засіданні Методичної ради з питань реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів при Міністерстві соціальної політики України від 13.06.2014 № 1.

   

IMG_2509Методичний посібник «Арт-терапія – унікальний спосіб знайти вірний шлях реалізації у соціумі дітей з обмеженими можливостями», підготовлений педагогічним колективом Центру за ухвалою Вченої ради Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (протокол № 10 від 30 травня 2013 р.). та затверджений на засіданні Методичної ради з питань реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів при Міністерстві соціальної політики України від 17.12.2013 № 3.

IMG_2511   Методичні рекомендації «Іпотерапія в реабілітації дітей-інвалідів», розроблений колективом авторів (Сущенко О.М., Рябоконь Н.О. та ін.)  затверджений на засіданні Методичної ради з питань реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів при Міністерстві соціальної політики України від 01.06.2012 № 2.

Ці посібники  внесені до бази передового педагогічного досвіду  Сумського обласного інституту післядипломноі педагогічної освіти.