Стаціонарне відділення змішаного типу цілодобового перебування (с. Рибці, Сумський р-н)

КУТОЧОК, ДЕ ЗРУЧНО ВСІМ!

IMG_1851Одним із структурних підрозділів Ценру є  стаціонарне відділення змішаного типу цілодобового перебування, де діти отримують реабілітаційні послуги з використанням природних факторів — іпотерапії (верхова їзда), аеротерапії, озонотерапії, геліотерапії, ландшафтотерапії, фітотерапії, водолікування, саунотерапії, а також вчаться спілкуватися з однолітками і дорослими, допомагати іншим дотримуватись розпорядку дня, разом гратися, позитивно сприймати себе і оточуючих, вчаться бути самостійними. Спеціалістами відділення проводилась виховна, розвиваюча робота, яка направлена на стимуляцію моторної, сенсорної, пізнавальної діяльності за напрямками: соціально-побутове орієнтування, формування та розвиток культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування, соціально-середовищна адаптація, соціально-культурна реабілітація дітей-інвалідів. 

DSCF5041IMG_1876IMG_2529IMG_6743DSC_0028

Сьогодні у відділенні приділяється велика увага допрофесійній та трудовій реабілітації дітей-інвалідів. Система допрофесійної підготовки дітей-інвалідів для успішної соціалізації – безперервний, кропіткий процес, який здійснюється протягом всього періоду реабілітації, і її завдання – встановити найпридатніші для дітей-інвалідів види робіт, надати їм можливість обрати роботу відповідно до їх навичок, здібностей, вмінь.

Складові профорієнтації:

До кожної дитини індивідуальний підхід, виходячи із психофізичних особливостей та специфіки захворювання. Визначення професійного напрямку, враховуючи інтереси та нахили дитини.Проведення  діагностики рівня розвитку дитини у цьому напрямку. Акцентування уваги на зоні «хочу» і «можу».Створення моделі робочого місця. Правильно організований курс реабілітації. Формування адекватних уявлень про професійні можливості дитини у батьків. Профекскурсія.

Під час роботи за даним напрямком проводилться діагностичне обстеження, щодо визначення професійної направленості, бесіди про  професії, зустрічі з людьми цікавих професій, профекскурсії, тестування щодо виявлення наявного потенціалу дитини-інваліда для подальшого вибору майбутньої професії  та робота по формуванню, розвитку  та удосконаленню навичок роботи за такими напрямками:

«Кулінарія» – ознайомлення дітей з основними продуктами харчування, закріплення навичок по користуванню чайними та столовими приборами, вибору продуктів харчування та обладнання для приготування DSC_0021запланованих страв.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«Кераміка»  робота по удосконаленню навичок роботи  з пластичними та екліптичними матеріалами (глина, пластилін, тісто).

 Глинотерапія надає великі можливості для вирішення конкретних корекційних завдань, до числа яких входять: сенсорна стимуляція, розвиток дрібної та грубої моторики, формування зорово-просторових уявлень, набуття навичок виконання послідовних дій та направлена на: засвоєння дитиною нового для неї  ремесла;   вміння взаємодіяти з іншими людьми;   здатність самостійно виконувати певні види роботи; покращення емоційного стану; оволодіння навичками професійної майстерності.

DSC_0042

    Виготовлення різних виробів сприяє розвитку інтелекту, мотивації участі у соціокультурному просторі, оволодінню навичками професійної майстерності.

 «Сільськогосподарська праця» – формування трудових навичок по користуванню сільськогосподарським  інвентарем, догляду за тваринами, рослинами.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«Іпотерапія»: Серед методів реабілітації у відділенні змішаного типу найважливіша роль відводиться іпотерапії – лікувальній верховій їзді. Дана методика використовується в Центрі з 1994 року і щороку реабілітацію проходять понад 200 дітей-інвалідів. _DSC0044IMG_0988